۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۱۳۸
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم مطرح کرد؛

خودسازی؛ شرط اول امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به این که هر کس برای رواج شریعت تلاش کند جانشین خدا در زمین است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از خودمان شروع می‌شود و بعد نزدیکان و سپس جامعه و اگر این ترتیب و توالی رعایت شود 70 درصد مشکلات حل خواهد شد.
سرهنگ حميدرضا اسدي، جانشين فرماندهي انتظامي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ حمیدرضا اسدی، جانشین فرماندهی انتظامی استان قم، در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم، که در مسجد امام حسن(ع) پردیسان برگزار شد، با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر دو نوع سلبی و ایجابی دارد، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر سلبی به معنی برخورد شدیدی و دستگیری و زندان است که تأثیر زیادی در پیشگیری از جرم نداشته است و در سال حدود 10 بار زندان‌ها پر می‌شود و خالی می‌شود و مجرمین زندان رفتن را برای خود امتیاز می‌دانند و به همدیگر فخر می‌فروشند.

 

وی افزود: در مقابل روش سلبی یک روش ایجابی هم وجود دارد که با آموزش و مشاوره و زبان خوش امر به معروف صورت می‌گیرد که در این روش نهادهای زیادی دخیل هستند و هر نهاد وظیفه خود را انجام می‌دهد.

 

اسدی با اشاره به این که هر کس برای رواج شریعت تلاش کند جانشین خدا در زمین است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از خودمان شروع می‌شود و بعد نزدیکان و سپس جامعه و اگر این ترتیب و توالی رعایت شود 70 درصد مشکلات حل خواهد شد.

 

وی خودسازی را شرط اول امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: برخی افراد نا آگاهانه مرتکب جرم می‌شوند و اگر با زبان خوش آنها را آگاه کنیم در آنها تأثیر می‌گذارد و تعداد اندکی هستند که باید با آنها با زبان زور سخن گفت.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این که در استان قم دارد یک هم پوشانی در میان نیروهای آمر به معروف شکل می‌گیرد، افزود: اول گروه‌های فرهنگی با تذکر زبانی اقدام به امر به معروف می‌کنند و در صورت عدم تأثیر گذاری بلافاصله با هماهنگی با نیروی انتظامی به صورت فیزیکی اقدام خواهد شد و از آمران به معروف حمایت خواهد شد.

 

وی در رابطه با نظم اجتماعی خاطرنشان کرد: ایجاد نظم اجتماعی وظیفه نیروهای فرهنگی است و در صورت عدم تأثیر گذاری بحث امنیت اجتماعی مطرح می‌شود که وظیفه نیروی انتظامی است و تمام تلاش ما این است که این نظم اجتماعی با نیروهای فرهنگی تأمین شود و دیگر نیاز به دخالت نیروی انتظامی نباشد.

 

اسدی افزود: انتظار است که بتوانیم نظم اجتماعی که برگرفته از شرع و قانون است را در جامعه برقرار کنیم؛ نه این که بر اساس سلیقه رفتار کنیم؛ آمران به معروف در ابتدا باید معروف و منکر را به خوبی بشناسند./843/پ202/ف

ارسال نظرات