۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۰۰۱۰۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ ثبت 39 وقف جدید در شش ماهه اول سال در سمنان، برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در ایلام، برگزاری همایش برزگداشت عالم واقف آیت الله میرزا احمد مرتضوی بجنوردی، حضور استاد «محمود شحات انور» در منزل مرحوم محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، ثبت نخستین وقف شهرستان خواف در سال 94، حمایت 27 هیأت مذهبی در قالب طرح بصیرت عاشورایی در سمنان از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش روابط عمومی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اعلام این خبر افزود: 39 وقف جدید در شش ماهه اول سال جاری در استان سمنان به ثبت رسیده است.

 

وی بیان کرد: روند ترویج وقف های جدید در استان سمنان نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: مردم عزیز استان سمنان می توانند با وقف مشارکتی اقدام به ثبت وقف کنند.

 

واحدی گفت: دفاتر مشاوره وقف ادارات اوقاف و امور خیریه باید نیازها را بر اساس شرایط استانی و شهرستانی احصاء کرده و به خیرین جهت وقف ابلاغ کنند. 

 

وی در پایان افزود: ترویج و توسعه فرهنگ وقف نیاز به یک اقدام همگانی دارد تا مردم اطلاعات لازم در خصوص وقف و موقوفات را بدانند.

 

برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در ایلام

 

مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ، اذان و دعاخوانی بالای 18 سال سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور برگزیدگان شهرستانهای ایلام روز چهارشنبه بیستم آبان ماه در محل هتل زاگرس ایلام برگزار می گردد. در این دوره از مسابقات بیش از 105 نفر شرکت کنندگان خواهر و برادر به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 59 نفر برادر و 46 نفر خواهر خواهد بود.

 

مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات در رشته های حفظ 5 ، 10 ، 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان(ویژه برادران) برگزار می گردد و نفرات برتر به مسابقات کشوری که آذر ماه سالجاری در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد راه خواهند یافت .

 

مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات مهرماه امسال در سطح شهرستانهای استان ایلام برگزار گردید.

 

برگزاری همایش برزگداشت عالم واقف آیت الله میرزا احمد مرتضوی بجنوردی

 

همایش برزگداشت عالم واقف آیت الله میرزا احمد مرتضوی بجنوردی در دهه دوم آذر ماه در خراسان شمالی برگزار می شود.از مهمترین محورهای این همایش شناخت ابعاد شخصیتی این عالم بزرگ و نقش ایشان در ایجاد وقف و نقش عالمان دینی در ترویج فرهنگ وقف است.

 

علاقه مندان می توانند مقالات علمی و پژوهشی خود را حد اکثر تا تاریخ 7 آذر ماه به اداره کل اوقاف خراسان شمالی ارسال نمایند.

 

حضور  استاد «محمود شحات انور» در منزل مرحوم محسن حاجی‌حسنی‌کارگر

 

محمود شحات انور قاری ممتاز و بین‌المللی از کشور مصر در منزل شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر حاضر شد و فقدان این قاری بین‌المللی و برجسته ایرانی را به خانواده وی تسلیت عرض کرد.

 

مراسم چهلم شهدای منا همزمان با اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خراسان رضوی عصر امروز با بزرگداشت شهید محسن حاجی حسنی کارگر و با حضور پرشور مردم مشهد در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.

 

در این مراسم کرسی تلاوت قرآن کریم با تلاوت‌‌های مرحوم حاج حسن دانش، مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر، حاج مجید نوری و حاج هادی ایزدپناهی پخش شد و همچنین حجت‌الاسلام پناهیان به سخنرانی پرداخت.

همچنین محمود شحات انور نیز در این مراسم به تلاوتی آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

 

ثبت نخستین وقف شهرستان خواف در سال 94

 

محمد چنداول، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواف گفت: واقف خیر اندیش غلام صفدر رحمانی زاده یک قطعه زمین به مساحت 1500 متر مربع واقع در روستای سده خواف را وقف کرد.

 

وی نیت واقف از ثبت این موقوفه را احداث مسجد و حسینیه مزین به نام مبارک حضرت مهدی(عج) برشمرد.

 

 چنداول افزود: ارزش این موقوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواف بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک وقف در این شهرستان به ثبت رسیده که امید است با یاری خیرین شاهد ثبت موقوفات بیشتری در این شهرستان باشیم.

 

حمایت 27 هیأت مذهبی در قالب طرح بصیرت عاشورایی در سمنان

 

حجت الاسلام علی اکبری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اتمام سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول ماه محرم از برخی هیئت های مذهبی حمایت مادی و معنوی در استان سمنان شد.

 

وی بیان کرد: بیشتر این هیئت های مذهبی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان فعالیت می کردند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه بیان کرد: در سوگواره بصیرت عاشورایی هیئت های مذهبی ای که در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان، اقدامات شایسته ای را انجام دادند.

 

اکبری اظهار کرد: هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان و هیئت امنای هیئت های مذهبی با همدلی سوگواره بصیرت عاشورایی و عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) را انجام دادند./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

ارسال نظرات