۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۰۵۴
آیت الله کعبی:

عمل به نامه 9بندی رهبر انقلاب پنجره های نفوذ را خواهد بست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نباید به آمریکای جنایتکار اعتماد کرد گفت: بازگشت دوباره آمریکایی ها با وجود اتحاد و همبستگی بین دولت و ملت با وجود رهبر فرزانه انقلاب محال است و توهمی بیش نیست.
آيت الله کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان که با حضور دانش آموزان، دانشجویان و مسؤولان و اقشار ولایتمدار استان در میدان رئیسعلی دلواری برگزار شد، ضمن تجلیل از مردم استکبار ستیز استان بوشهر با بیان این که برخی ها راه سازش با آمریکا را هموار می کنند گفت: باید مواظب باشیم راه نفوذ دشمن و استعمار را برای بازگشت از طریق جنگ نرم هموار نکنیم .


وی به سخنان امام راحل استناد کرد و یادآور شد: این انقلاب به هیچ کس بدهکاری ندارد و آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت داشته و دارند نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول این انقلاب، گشوده شده است.


آیت الله کعبی با اشاره به این که تنوع سلایق گوناگون سیاسی در چارچوب اصول انقلاب پذیرفته شده است اما خطوط قرمز انقلاب و گفتمان انقلاب باید حفظ شود، تصریح کرد: رهبری هشدار قاطع و مهمی داده اند که دشمن با نام جمهوری اسلامی مخالف نیست بلکه آن ها به دنبال این هستند که سیرت انقلاب اسلامی از بین برود و صورت آن باقی بماند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه کسانی که محتوای انقلاب اسلامی را قبول داشته باشند و برای آن زحمت کشیده اند می توانند فعالیت آزادی داشته باشند.


وی اصول انقلاب اسلامی را اسلام خواهی، استکبار ستیزی، عدالت طلبی مبارزه با فقر و فساد و محرومیت گرایی و ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان دانست و با تأکید بر این که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن اصلی انقلاب است، بیان داشت: سال وحدت و همدلی و همزبانی باید سال اجماع ملی و عمومی علیه توطئه های آمریکا و جلوگیری از نفوذ دشمن باشد .


آیت الله کعبی با مخاطب قراردادن دانش آموزان و مسؤولان و مردم استعمار ستیز بوشهر شگردهای متفاوت استعمار را برشمرد و گفت: زمانی استعمار با چهره اشغال نظامی وارد می شود که این استعمار قدیم است و یک بار از طریق حاکمان و زمامداران وابسته به خود می آیند که استعمار نو است .


وی ادامه داد: یکی از جلوه ای استعمار، استعمار فرا نو است که جهت تسخیر قلوب و اذهان از طریق جنگ نرم یا از طریق رخنه و نفوذ غیر مستقیم یا حضور سود آورنه هزینه بر برنامه ریزی می کنند که امروز آمریکایی ها و غربی ها مدل استعمار فرا نو را با راهبرد نفوذ از طریق جنگ نرم طراحی کرده اند تا بتوانند به این مرزو بوم برگردند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نفوذ در حوزه فرهنگ و اندیشه، هنر، اقتصاد و سیاست و در عرصه های مختلف تهدید بزرگی است که امروز انقلاب اسلامی در مواجهه با استکبار با آن روبروست.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در مرحله پسا برجام به سر می بریم و هدف از نامه 9 بندی مقام معظم رهبری در هم ریختن نقشه آمریکا در حفظ ساختار تحریم ها است که ایشان به صراحت اعلام داشتند باید تضمین کتبی از رئیس جمهور آمریکا و دولت مردان آمریکایی مبنی برلغو تحریم ها گرفته شود و آنها در صدد هستند که با چنین اظهار نظرهای چارچوب تحریم را حفظ کنند .


وی سیاست جدید آمریکا بعد از برجام را بهانه جویی های فرهنگی و اجتماعی برای نفوذ دانست و خاطر نشان شد: عقلانیت سیاسی و تجربه تاریخی ملت ایران برپایه بی اعتمادی و به ویژه در شصت سال مواجه با آمریکا است که به جزء لطمه به منافع این ملت در قبل از انقلاب و سی و هفت سال بعد از انقلاب چیزی مشاهده نکرده ایم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان این که نباید به آمریکای جنایتکار اعتماد کرد گفت: بازگشت دوباره آمریکایی ها با وجود اتحاد و همبستگی بین دولت و ملت با وجود رهبر فرزانه انقلاب محال است و توهمی بیش نیست.


آیت الله کعبی با تاکید براین که نظم اسلامی ملت قهرمان ایران و دولتمردان ما با همدلی و همزبانی از هیچ یک از قدرت های استکباری واهمه ای ندارند گفت: شعار مرگ برآمریکا ترجمه هیهات من الذله نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است.


وی گفت: شعار مرگ برآمریکا یعنی مرگ برظلم و ستم جنایت و تکبر زور گویی و شیطنت؛ روز 13آبان نماد مقابله با دسیسه و توطئه و روز مقاومت ملت ایران در مقابل هیمنه و نفوذ و استیلای آمریکا است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه غفلت از شیطنت و دسیسه آمریکا به پرداختن و اختلافات داخلی اشتباهی راهبردی است، تصریح کرد: نظام استکباری برپایه قدرت طلبی به جای حق طلبی و توسعه مناطق نفوذ و زیاده خواهی به جای احترام متقابل در روابط با دیگران و مبتنی بر استبداد و سلطه گری به جای مشارکت در روابط بین المللی است.


وی با تاکید بر این که قدرت استکبار، قدرتی شیطانی و مجازی است که از طریق بزرگ نمایی و تبلیغ رسانه ای و جنگ روانی آنچه غیر وافعی است واقعی جلوه می دهد تا برخی ها دچار اشتباه محاسباتی شوند، گفت: نباید از آمریکا ترسید چون ترس ملت ایران از استکبار فرو ریخت که به پیروزی رسید و امروز نیز مردم با شجاعت و دلیر مردی در مقابل توطئه های آمریکا ایستاده اند و انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان مدافع حرم، سیاست های منطقه ای آمریکا را به هم ریخته است.


آیت الله کعبی با بیان این که تحقق تمدن نوین اسلامی و پیشرفت برپایه ارزش های اسلامی امکان پذیر است و ما باید درک کنیم راهای منتهی به آمریکا بن بست است خاطر نشان شد: نامه 9 بندی رهبری به مثابه حکم حکومتی بود که پنجره های نفوذ دشمن را بست./833/پ202/ج

ارسال نظرات