۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۹۹۹۶۱
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

13 آبان غروری مقدس و حماسه آفرین را در دل‌های مؤمنان زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه سیزده آبان به دل های مومنان قوت بخشید، گفت: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند.
حجت‌الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، پیش از ظهر امروز در راهپیمایی 13 آبان در اردبیل، خاطرنشان کرد: برپایی باشکوه راهپیمایی 13 آبان امسال ملت ایران خوشحالی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه دنیا را به دنبال دارد و شما ملت حسینی اردبیل با حاضرشدن درصحنه های مختلف انقلاب و به خصوص راهپیمایی 13 آبان این خوشحالی را به صورت کامل برای ملت های مسلمان دنیا محقق کردید.

 

وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و روز سیزدهم آبان ماه، تصریح کرد: هنوز بیش از 3 دهه از القای کاپیتولاسیون نمی‌گذشت که محمدرضا پهلوی احیاگر مجدد آن شد و کابینه اسدالله علم در سیزدهم مهر سال 1342، به دستور شاه، پیشنهاد آمریکا مبنی‌بر اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی را به صورت یک لایحه قانونی در هیأت دولت تصویب کرد، چندی بعد این خبر به حضرت امام(ره) رسید و ایشان را به خروش و فریاد واداشت به طوری که در4 آبان 1343 ایشان طی نطقی تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداختند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه استکبار، صفتی است که در مقام عمل، به مسیری تبدیل می شود که مستکبران آن را می پیمایند، افزود: پذیرش و پیمودن این مفهوم، همراه خود آثار و نتایجی دارد که در رهنمودهای بزرگان جامعه مدنظر بوده است.

 

وی با اشاره به دیدگاه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره استکبار جهانی، بیان داشت: از دیدگاه امام خمینی(ره)، محرومیت از تمدن، تبعیض و بی عدالتی، وابستگی اقتصادی، ایجاد تفرقه، پایمال شدن حق مظلومان، استعمار فکری و فرهنگی، دگرگون شدن شخصیت فکری ملت ها و در یک کلام، به وجود آمدن وابستگی کشور در تمامی زمینه ها به مستکبران عالم از آثار اعتماد و وابستگی به آمریکا است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری، خاطرنشان کرد: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند و در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر پروردگار متعال  به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.

 

وی اظهار کرد: واقعه 13 آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت و در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درجمع دانشجویان و دانش آموزان، بیان کرد: سخنرانی ضد آمریکایی امام راحل(ره) شروعی برای بصیرت مظلومان عالم بود که سبب شد، امام عزیز ما سختی های زیادی را تحمل کردند و ایشان تبعید شدند.

 

حجت الاسلام علی اکبری بیان کرد: سیزدهمآبان سال 57 نیز روزی است که دانشجویان صدای ندای مظلومانه امام خویش را که در سال 43 فریاد زد، تمام مشکلات ما از این آمریکا است، را خوب شنیدند و برای لبیک گفتن به پیام امام خمینی (ره) مظلومانه در خون غلطیدند و 56 دانش آموز نیز در راه آزادی و ظلمت ستیزی به شهادت نایل شدند.

 

وی افزود: کشتن میلیون ها انسان در قالب جنگ‌های مختلف از جمله جنگ جهانی و جنگ ویتنام، استفاده از بمب اتم در ژاپن، کشتار بی رویه مردم عراق، افغانستان، پاکستان و یمن، کشتن مظلومانه مردم شریف سوریه و کشتار مردم لیبی، الجزایر، سودان ، مراکش و سایر کشورها از جمله جنایات آمریکا در برابر ملل جهان است.

 

حجت الاسلام علی اکبری، تأکید کرد: نسل جوان بویژه دانش آموزان و دانشجوان باید توجه داشته باشند که پرونده سیاه آمریکا چیزی نیست که بتوان آن را حتی با آب زمزم تطهیر کرد.

 

وی اظهار کرد: امروز آمریکا سخن از حقوق  بشر و مقابله با تروریسیم دارد اما در مقابل با ایجاد گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی از جمله طالبان و داعش در مقابل حقوق بشر ایستاده است. 

 

وی گفت: امروز اگر شعار مرگ بر آمریکا می گوییم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی پشتوانه شرع، حق و منطق دارد.

 

حجت‌الاسلام علی اکبری با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر ظلمت و مرگ بر ظالم است، افزود: ظلم در اندیشه تمام مردم و اندیشمندان و عقلای جهان قبیح است./937/202/ب2

ارسال نظرات