۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۹۹۸۱۹
مدیر خادمان افتخاری جمکران خبر داد؛

حضور 4600 خادم افتخاری در مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری رسا ـ مدیر خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران در جمع خادمان افتخاری این مسجد مقدس گفت: خادمی که از شهر دیگر برای خدمت به زائران امام زمان(عج) به جمکران می آید و سخت ترین شیفت را برای خدمت رسانی انتخاب می کند، اخلاص عمل دارد.
خادمان افتخاري مسجد مقدس جمکران مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم فرهنگی توجیهی خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران، شامگاه سه‌شنبه با حضور حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، سید حسین موسوی رابط، مدیر خادمان افتخاری جمکران و با حضور جمعی از خادمان افتخاری این مسجد مقدس برگزار شد.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ابتدای این مراسم به سخنرانی پرداخت و با تأکید بر رعایت نظم از سوی خادمان افتخاری در شیفت های مشخص شده اظهار داشت: خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران باید توجه داشته باشند که این مکان مقدس در تمام ایام هفته نیاز به خدمت رسانی خادمان دارد و به طور منظم در شیفت های مشخص شده حضور داشته باشند.

 

وی در بخش دیگر به خوش برخوردی با زائران مسجد مقدس جمکران توصیه کرد و افزود: زائران مسجد مقدس جمکران، میهمانان امام زمان(عج) هستند و باید به بهترین شیوه و با اخلاق خوش با آن ها برخورد شود؛ خوش برخوردی خادمان با زائران، باعث خوشنودی و رضایت امام زمان(عج) می شود.

 

همچنین موسوی رابط، مدیر خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران اخلاص را بارزترین ویژگی خادمان افتخاری این مکان مقدس دانست و اظهار داشت: تنها ویژگی که باعث می شود، خادمی از شهر دیگر و بدون هیچ چشم‏داشتی سخت ترین شیفت را که از 4بامداد تا 8 صبح است، انتخاب کند و به موقع در شیفت خود حاضر شود، اخلاص است.

 

وی به تشریح آمار خادمان افتخاری جمکران پرداخت و ابراز کرد: در مسجد مقدس جمکران 2400 نفر برادر و 2200نفر خواهر مشغول به خدمت رسانی زائران جمکران هستند؛ حدود یک سوم خادمان افتخاری از شهرهای دیگر به جمکران می آیند؛ در طول هفته 42 شیفت برای خدمت رسانی به زائران جمکران تعیین شده است.

 

مدیر خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران به کلاس های آموزشی که برای خادمان در نظر گرفته شده اشاره کرد و ادامه داد: حدود 1600 نفر از خادمان افتخاری در کلاس های آموزشی و توجیهی مسجد مقدس جمکران حضور یافته و ساماندهی شده اند.

 

موسوی رابط در پایان افزود: از جمله طرح هایی که مسجد مقدس جمکران در پیش دارد، تبدیل دارالشفاء این مسجد مقدس به یک مرکز تخصصی پزشکی است؛ 25درصد از تعرفه این مرکز تخصصی به خادمان افتخاری و خانواده آنها تخفیف داده خواهد شد؛ مرکز خریدی که در جوار مسجد مقدس جمکران قرار دارد، به اتاق هایی برای اسکان زائران تبدیل می شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از لباس فرم جدید خادمان بخش کفشداری مسجد مقدس جمکران رونمایی شد./840/پ202/ی

ارسال نظرات