۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۷۶۸

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ قرآن کریم بهترین الگو برای زندگی توام با سعادت است، 13 آبان روز استکبار ستیزی در تاریخ کشور، برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت شهدای منا در اراک و اعلام فراخوان پژوهش «سخن متناسب با نیاز جوانان» در استان مرکزی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمد ذبیحی، نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم سپاه روح الله استان مرکزی ضمن تقدیر از حضور گسترده در این دوره از مسابقات گفت: قرآن کریم راهنمای جامع و کاملی برای بشریت و بهترین الگو برای زندگی توام با سعادت است.

 

وی با اشاره به اینکه تدبر در قرآن کریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: افراد جامعه به ویژه اصحاب قرآنی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند چرا که تدبر در قرآن کریم همچنان امری غریب در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اموزه تلاش برای عمومی سازی فهم قرآن در توصیه و تشویق به مطالعه یافراگیری ترجمه و تفسیر محدود شده است و تدبر به عنوان راهکار عمومی فهم قرآن، همچنان امری غریب است.

 

وی خاطر نشان کرد: تدبر در قرآن کریم با وجود تاکیدات فراوان قرآن و معصومین (ع)جایگاهی نیافته است، زیرا چیستی، ضرورت و روش آن به اندازه لازم شناخته شده نیست .

 

13آبان روز استکبار ستیزی در تاریخ کشور

حجت الاسلام ذبیحی امام جمعه شهر نیم ور با اشاره به اینکه قرآن کریم راهنمای جامع زندگی بشری است، ادامه داد: کسانی که با قرآن مأنوس هستند، معیارها و ارزشهای انسانی و اسلامی را محور زندگی خود قرار می دهند و این معجزه جاوید راهنمای انسان به سوی کمال در دنیا وآخرت بوده و به کمک آن می توان مسیر حق و باطل راتشخیص داد.

 

حجت الاسلام تقی لطفی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، با گرامیداشت یوم الله 13 آبان افزود: در این ایام سه حادثه مهم دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) در 13 آبان سال 43، راهپیمایی دانش آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران و شهادت تعداد زیادی از آنها در آبان سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در 13 آبان سال 58 به وقوع پیوسته است که وجه مشترک تمامی این حوادث شیطنت آمریکا در آنها می باشد.

 

وی ادامه داد: این روز به عنوان روز استکبار ستیزی در تاریخ کشور شناخته می شود و مبارزه با استکبار نیز ریشه در قرآن دارد و از آموزه های انقلاب و جز اعتقادات مردم ایران است که با توجه به نقش آمریکا در تغییر و تحولات منطقه و حمایت آنها از گروه های تروریستی برای ایجاد آشوب در این قسمت جهان، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار از شعارهای مهم راهپیمایی فردا خواهد بود.

 

خطیب جمعه شهر نیم ور با دعوت از مردم شهر نیم ور برای حضور باشکوه در مراسم راهپیمایی 13 آبان بیان کرد: این روز فرصتی برای مرور مجدد گفتمان انقلاب و تاکید بر مواضع اصولی مردم ایران و نشان دادن ابهت و صلابت نظام جمهوری اسلامی به جهانیان می باشد.  

 

مراسم چهلمین روز درگذشت شهدای منا در اراک برگزار می‌شود

خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی، با اشاره به فاجعه دلخراش منا گفت: به مناسبت چهلمین روز عروج شهدای این فاجعه، مراسم یادبودی امروز سه شنبه مورخ 12 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهراء با حضور حضرت آیت‌الله دری نجف آبادی  نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود.

دلپاک ادامه داد: از عموم مردم استان مرکزی جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت به عمل می‌آید ، امیدواریم این مراسم تسلی خاطر خانواده‌های این عزیزان و آگاهی بخشی همه آحاد جامعه نسبت به اهمیت این موضوع و فراموش نکردن جنایت دولت عربستان در سهل انگاری مدیریت حج امسال باشد.

 

اعلام فراخوان پژوهش «سخن متناسب با نیاز جوانان» در استان مرکزی

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی  هنری مساجد استان مرکزی گفت: فراخوان پژوهش با موضوع «سخن متناسب با نیاز جوانان» به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با هدف شناسایی استعدادها و رصد پژوهشگران ویژه داعیان الی‌الله، مبلغان اسلام، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، دانشجویان، دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی، فرهیختگان و صاحب‌نظران عرصه فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در فراخوان می‌توانند مطالب علمی، ادبی وهنری خود را در قالب کتاب و مقاله تا نهم دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ارسال کنند، همچنین علاقه‌مندان جهت دریافت فرم‌های مربوطه برای شرکت در این فراخوان می‌توانند به سایت www.omranemanavi.ir مراجعه نمایند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: در پایان به برگزیدگان از سوی معاونت پژوهش و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه زیارتی اهدا خواهد شد./842/203/ب3

ارسال نظرات