۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۹۹۰۹۶

برپایی نمایشگاه «هنر و موزه‌ داری» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه هنر و موزه داری همراه با نمایش کتاب های منتخب کتابخانه تخصصی هنر و موزه داری آستان قدس رضوی و بروشورها و بنرهای اطلاعاتی معرفی موزه های آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی این آستان مقدس برپا شد.
نمايشگاه هنر و موزه داري آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،نمایشگاه «هنر و موزه‌ داری» با هدف معرفی موزه های این سازمان و کتابخانه تخصصی هنر و موزه داری آستان قدس رضوی دایر شده است.

در این نمایشگاه در قالب بنرهای اطلاعاتی، گنجینه ‌های مختلف معاونت امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مانند موزه مردم شناسی، موزه تخصصی فرش، موزه تاریخ حرم رضوی، موزه قرآن و نفایس، گنجینه سکه، گنجینه آبزیان، گنجینه نجوم، گنجینه ظروف و ... معرفی شده است.

در ویترین جداگانه دیگری نیز بروشورهای معرفی موزه های آستان قدس رضوی در ده سال اخیر به نمایش گذاشته شده است که تاریخچه شکل گیری گنجینه ها و معرفی برخی آثار شاخص آن‌ ها از موارد ذکر شده در این بروشورها و بنرهای اطلاعاتی است.

مجموعه ای منتخب از کتاب ها و دایره المعارف های فارسی و انگلیسی کتابخانه تخصصی هنر و موزه داری آستان قدس رضوی با موضوع هنر نیز در معرض نمایش گذاشته شده است.

عناوینی همچون «دایره المعارف هنر»، «جایگاه سفال های آستان قدس رضوی»، «مجالس شاهنامه»، «فرشنامه ایران»، «هشتاد سال باستان شناسی ایران»، «شاهکارهای هنر ایران»، «هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی»، «تاریخ هنر نوین»، «انسان شناسی هنر»، «نقاشی روی کاشی» و ... از جمله آثار این نمایشگاه است.

«موزه هنر اسلامی مالزی»، «هنر اسلامی در عمان» و «هنر اسلامی و معماری»، برخی از عناوین آثار منتخب این نمایشگاه به زبان انگلیسی است.

کتابخانه تخصصی هنر و موزه‌ داری آستان قدس رضوی با مجموعه ای ارزنده از کتاب، پایان نامه و نشریه با موضوع های مرتبط با هنر و موزه داری در حرم ‌مطهر، صحن کوثر، اداره پژوهش و معرفی آثار، طبقه اول به علاقه مندان و پژوهشگران خدمات رسانی می کند.

یادآور می شود؛ نمایشگاه معرفی گنجینه های معاونت امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه تخصصی هنر و موزه داری آستان قدس رضوی، از ششم تا 20 آبان ماه امسال، مقابل تالار قفسه بسته بانوان در طبقه همکف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم بازدیدکنندگان است./1308/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات