۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۸۹۷۲
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی:

اعدام شیخ نمر مخالف حقوق دینی و بین المللی است/ بیداری اسلام موجب شکست اهداف شیطانی عربستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که اعدام شیخ نمر موج بیداری اسلامی و خشم امت اسلام را به دنبال خواهد داشت، گفت: این اعدام مخالف حقوق دینی و بین المللی است.
حجت الاسلام اسدالله اسدي، مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در هلال احمر خراسان رضوي

حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اعدام شیخ نمر را آغاز شمارش معکوس حکام وهابی عربستان عنوان و اظهار کرد: این اعدام نشان از ضعف سیاسی و مدیریتی حکام جدید عربستان است که تبعات سنگینی را برای ان ها به همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که این اعدام موج بیداری اسلامی و خشم امت اسلام را به دنبال خواهد داشت، گفت: این اعدام مخالف حقوق دینی و بین المللی است و بدون شک شیعیان عربستان که در تاریخ این کشور در اقلیت بودند و ظلم آل سعود را تحمل کرده اند، آرام نمی شینند و دنیای شیعه نیز سکوت نخواهد کرد.

 

دلایل نفرت دنیای بشریت از عربستان

حجت الاسلام اسدی دلایل نفرت دنیای بشریت از عربستان اشاره و تصریح کرد: حکومت عربستان به دست شاهزادگان جوان و بی تجربه است که اغلب فرنگ رفته و تحصیل کرده کشورها ی اروپایی هستند و ماهیت تاریخی، خانواده گی و دینی خود را از فراموش کرده اند و در جنگ با یمن نیز موقعیت خود را به کلی از دست دادند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی حمایت از داعش را از دیگر سیاست های غلط عربستان در منطقه بیان و خاطرنشان کرد: تفکر جاهلانه داعشی در کشورهای منطقه به وسیله عربستان ایجاد و با حمایت مالی و تسهیلاتی آن ها اداره  می شود.

 

وی به فاجعه مسجد الحرام و منا حج سال جاری اشاره و اظهار کرد: با وقوع این حوادث موجی از خشم عمومی مسلمانان جهان را متوجه ضعف مدیریتی و ناتوانایی حکام فعلی عربستان کرد.

 

اعدام شیخ نمر  از اهداف انحراف اذهان عمومی از فعالیت های مذبوحانه آل سعود است


حجت الاسلام اسدی اعدام شیخ نمر را از اهداف انحراف اذهان عمومی عنوان و بیان داشت: با توجه به این شرایط که عربستان  با آن روبرو شده است و نفرت جهانی به خصوص در
دنیای اسلام متوجه عربستان است، اعدام شیخ نمر یکی از اهداف انحراف اذهان جامعه بشری و سیاستمداران از این موضوع است.


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی افزود: آل سعود با انحراف اذهان عمومی پرداخته تا به اهداف ضالمانه خود در ادامه سیاست های اسرائیلی به کشتار مردم مسلمان سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی بپردازد.


بیداری اسلام را موجب شکست اهداف شیطانی عربستان می شود

وی بیداری اسلام را موجب شکست اهداف شیطانی عربستان عنوان و تصریح کرد: با بیداری اسلامی که در سراسر دنیا صورت گرفته است آل سعود به اهداف خود نمی رسد و این ها تلاش های مذبوحانه ای است که انجام می دهد.

 

حجت الاسلام اسدی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند:«تا 25 سال دیگر اسرائلی باقی نخواهد بود.»، گفت: به خصوص بعد از این فرمایش رهبر معظم انقلاب موجب نگرانی هایی برای ان ها شده است و اقداماتی مانند اعدام شیخ نمر نشان از ضعف این حکام در عرصه بین الملی را دارد.

 

مدعیان حقوق بشر و غرب با مفاهیمی مانند حقوق بشر و تروریسم کار ضد حقوق بشری انجام می دهند

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این که مدعیان حقوق بشر و غرب با مفاهیمی مانند حقوق بشر و تروریسم کار ضد حقوق بشری انجام می دهند، اظهار کرد: با این تعابیر نمی توانند ذهن مردم را به خود مشغول کنند و تاریخ مصرف این دغل بازی ها گذشته است.


وی با اشاره به این که نقض حقوق بشر توسط آمریکا و غرب در همه جهان دیده می شود، تصریح کرد: این ها نه تنها با تروریسم مبارزه نمی کند بلکه به وجود آورنده آن هستند از جمله این که داعش را به وجود آوردند که تروریسم ظالم تر از آن ها پیدا نمی شود.


حجت الاسلام اسدی با بیان این که مدعیان حقوق بشر و غرب در سایه مبارزه با تروریسم کار تروریستی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: با سلاح های پیشرفته به یمن حمله کرده و با کشتار گستره کودک کشی بلکه کودک سوزی را انجام می دهند که دل هر انسان آزاده ای را به در می آورد که نشان از بزرگترین تروریسم و نقض حقوق بشر دارد.

 

وظیفه دولت، دستگاه دیپلماسی، عالمان دینی و روشنفگکران در برابر حکم اعدام شیخ نمر
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی رایزنی و فعالیت سیاسی در گستره بین المللی را از اهداف انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: حمایت از مظلوم و برخورد با ظالم را از اهداف مکتب اسلام و انقلاب اسلامی ایران است و ما به عنوان یک انقلاب اسلامی و مردم مسلمان نمی توانیم در برابر این ظلم عربستان در اعدام عالم بزرگ شیعی سکوت کنیم.


وی در ادامه به وظیفه دول
ت در برابر حکم اعدام شیخ نمر اشاره و بیان داشت: در این راستا دولت در عرصه بین المللی باید رایزنی داشته و در بیداری اسلامی فعالیت داشته باشد و نقش بشردوستانه خود را در هر مجمعی که می تواند داشته باشد.


حجت الاسلام اسدی افزود: در حوزه داخلی نیز اگر چه مردم  ایران در تارخ انقلاب اسلامی حامی مظلوم بوده است باید روشنگری و تبیین سیاست های کلان جهانی و اهداف انقلاب اسلامی را برای مردم داشته باشد.


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با تأکید بر بصیرت افزایی گفت: باید همیشه مفهوم بصیرت افزایی که رهبر معظم انقلاب در مسائل داخلی و خازجی مطرح کرده اند مورد عنایت دولتمردان باشد.


وی به وظایف عالمان و روشنفکران در برابر حکم اعدام شیخ نمر اشاره و بیان داشت: علمای اسلام چه شیعه و چه سنی، براساس دستورات قرآن کریم و حفظ وحدت اسلامی به روشنگری و بصیرت افزایی مردم توجه داتشته باشند.


حجت الاسلام اسدی افزود: عالمان دینی با اسنفاده از ظرفیت های مردمی، جغرافیای اسلامی و مناسبت های مذهبی و نیز با اتکا به قرآن و احادیث نبوی مردم را به سمت تفکر مبارزه با ظلم و مقاومت در برابر ظالم جهت دهی کنند./1310/302/ب2

ارسال نظرات