۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۹۶۲
رییس هیأت امنای مدرسه علمیه قروه کردستان خبر داد؛

تحصیل بیش از 625 طلبه خواهر در استان کردستان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عبدی گفت: در سال 81 که آغاز فعالیت های حوزه علمیه بوده تا سال 89 در سطح یک تنها 261 طلبه حضور داشتند اما در حال حاضر در 8 مدرسه علمیه که 6 حوزه مربوط به سطح 2 و دو حوزه در مقطع سطح سه فعالیت دارند 628 نفر طلبه در حال تحصیل هستند.
حجت الاسلام عبدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عبدی رییس هیأت امنای مدرسه علمیه قروه کردستان عصر دیروز در دیدار طلاب خواهر استان کردستان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مدارس حوزه علمیه استان کردستان از سال 89 با ایجاد تشکیلاتی جدید به عنوان مدیریتی استانی فعالیت خود را با روشی نو ادامه داد.


وی افزود: در سال 81 که آغاز فعالیت های حوزه علمیه بوده تا سال 89 در سطح یک تنها 261 طلبه حضور داشتند اما در حال حاضر در 8 مدرسه علمیه که 6 حوزه مربوط به سطح 2 و دو حوزه در مقطع سطح سه فعالیت دارند 628 نفر طلبه در حال تحصیل هستند.


مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که در مقطع سطح 3 شهرهای بیجار و قروه استاد کردستان مجموعا 76 طلبه هستند و بقیه افراد در سطح دو حضور دارند، اظهار داشت: در سال 89 و پس از ورود تشکیلات جدید به حوزه علمیه استان تنها 13 استاد رسمی مشغول به فعالیت بودند اما در حال حاضر 63 استاد در حال تدریس هستند.


وی ادامه داد: از 63 استاد موجود در حوزه علمیه، 52 نفر از خواهران و 11 نفر از برادران فعالیت دارند؛ از دیگر فعالیت های حوزه علمیه استان کردستان تأسیس و تجهیز کتابخانه های تخصصی تفسیر بوده که در دو مدرسه سطح 3 خواهران قروه و بیجار این اقدام صورت گرفته است.


حجت الاسلام عبدی با بیان این که حوزه علمیه خواهران نقش ویژه ای در مسائل فرهنگی استان کردستان ایفا کرده است، ابراز داشت: 21 جلسه شورای علمی پژوهشی در استان با 249 مصوبه از سال نود تا کنون برگزار شده است.


وی عنوان کرد: 97 کرسی در سطح مدارس استان از سال 92 آغاز به فعالیت کرده و تا کنون در جشنواره های علامه حلی، بانوی کرامت و رشد 3 رتبه اول کشوری را کسب کرده است، همچنین در سال 93 شهر قروه در بین 460 مدرسه علمیه سراسر کشور رتبه نخست را در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی کسب کرده است.


رییس هیأت امنای مدرسه علمیه قروه کردستان خاطرنشان کرد: به اندازه ای مسأله دانش و پژوهش در کردستان توسعه یافته که امسال خوشبختانه 3 نفر از طلاب استان کردستان در مقطع دکترا قبول شده که چنین چیزی در گذشته در خود استان و دیگر استان ها بی سابقه بوده است.


وی اضافه کرد: تا کنون در حوزه علمیه خواهران 6 کانون پژوهشی در سطح 2، دو انجمن علمی پژوهشی در مدارس سطح 3 استان تشکیل و 220 جلسه اخلاق در سال 93 با حضور اساتید اخلاق کشوری برگزار شد؛ همچنین 113 همایش و جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.


حجت الاسلام عبدی با بیان این که دو هزار 900 مبلغ در سال 93 به مدارس اعزام شدند، گفت: شرکت 199 نفر از طلاب در مسابقات قرآنی و کسب رتبه های برتر از دستاوردهای حوزه علمیه خواهران بوده است؛ 31 دوره آموزشی نیز ویژه مبلغان برگزار شده است.


وی افزود: حوزه های علمیه ای ویژه خواهران در شهرهای استان کردستان از جمله سقز و سنندج احداث شده که با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند از این رو خواستار توجه بیشتر مسؤولان به این حوزه های هستیم./1323/پ202/ف

ارسال نظرات