۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۸۸۰
امام جمعه قیدار:

اعدام شیخ باقر النمر عامل فروپاشی حکومت 82 ساله رژیم آل سعود می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار با اشاره به تأیید حکم اعدام شیخ نمر، روحانی مبارز عربستانی و اعدام احتمالی وی از سوی رژیم آل سعود، گفت: برخی اجراى احتمالى این تصمیم احساسى دربار سعودى را با فروپاشى حکومت 82 ساله آل سعود برابر دانسته اند و این امر قطعا شیب تند اضمحلال و سرنگونی آل سعود را تندتر خواهد کرد.
حجت الاسلام طالبي

حجت الاسلام سید علی طالبی، امام جمعه شهرستان قیدار زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: در روز 13 آبان رویدادهای مهمی به ثبت رسیده که هر کدام سنگ بنای مستحکم و سرفصل مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی مناسبت ها در روز 13 آبان در سال های مختلف افزود: 13 آبان سال 43 مصادف است با تبعید امام (ره) به ترکیه در پی اعلام مخالفت با قانون کاپیتولاسیون، 13 آبان سال 57 مصادف است با شهادت جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران و 13 آبان 58 نیز سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ویژگی بارز روز 13 آبان در تاریخ ایران اسلامی اظهار داشت: درخشش 13 آبان به خاطر مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا است که ملت ایران توانست در این روز ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا را زیر پای اقتدار خویش خرد و له کند.

 

وی در ادامه گفت: 13 آبان فرصتی است که مردم غیور و انقلابى ایران اسلامى فریاد آزادگى، ظلم‏ستیزى و استکبار ستیزی خود را که از عاشورا گرفته و به گوش جهانیان برسانند و ایستادگى و مقاومت خود را در مقابل استکبار جهانى نشان داده و از عمق جان اعلام کنند که فریاد «و علیکم بالصبر و الجهاد» امام حسین(ع) در صبح عاشورا را هرگز فراموش نکرده و نخواهند کرد.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به خوی استکباری آمریکا تأکید کرد: تا زمانی که خوى ظالمانه و مستکبرانه آمریکا ادامه دارد، ملت شهیدپرور و استکبارستیز و عاشورائی ایران اسلامی نیز همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشرى و صلح و امنیت جهانى مى‏دانند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» همچنان به‏عنوان اصلى‏ترین و مهم‏ترین شعار آنها خواهد بود.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به شکست های متوالی رژیم آل سعود و کاهش شدید نفوذ آن در منطقه افزود: آل سعود در این مدت با شکست‏هاى پى‏درپى مواجه بود و این شکست ها نفوذ این کشور و نقش‏آفرینى آن در منطقه را به ‏شدت کاهش داده و جامعه عربستان را به ‏شدت سرخورده کرده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه اظهار داشت: ازجمله این شکست‏ها که از زمان وقوع بیدارى اسلامى در کشورهاى عربى آغاز شده و همچنان ادامه دارد، کاهش نفوذ عربستان در عراق با شکست هم‏پیمانان این کشور در انتخابات، شکست در پروژه براندازى نظام سوریه و اخیراً هم شکست سیاست‏هاى ریاض در یمن است که البته این شکست آخرى براى آل سعود درد آورتر از هر شکست دیگرى بود.

 

وی در ادامه با اشاره به تأیید حکم اعدام شیخ باقرالنمر از سوی رژیم آل سعود تصریح کرد: اخیرا سعودى‏ها در تصمیمى سراسیمه حکم اعدام آیت‏الله شیخ نمر النمر را که از مداخله ریاض در امور یمن انتقاد مى‏کرد، صادر نموده اند.

 

امام جمعه قیدار در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام آل سعود مخالفت‏هاى محلى، منطقه‏اى و بین‏المللى و علما را علیه این تصمیم به‏دنبال داشت که برخی اجراى احتمالى این تصمیم احساسى دربار سعودى را با فروپاشى حکومت 82 ساله آل سعود برابر دانستند و این امر قطعا شیب تند اضمحلال و سرنگونی آل سعود را تند تر خواهد کرد. /949/302/ب3
 

ارسال نظرات