۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۸۴۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

مطرح کردن اعدام شیخ نمر برای به حاشیه بردن فاجعه منا است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعدام شیخ نمر توسط عربستان را حماقت و بی عقلی آل سعود خواند و گفت: بدون شک اعدام شیخ نمر به ضرر آل سعود خواهد شد و تبعات پشیمان کننده ای را برای افراد نادانی که بر عربستان حکومت می کنند در پی خواهد داشت.
آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکومیت تأیید حکم اعدام شیخ نمر توسط رژیم سعودی گفت: عربستان سعودی پرونده سیاهی درسطح جهانی، بین شیعیان و ملت خود دارد که این گرونده سیاه نارضایتی گسترده ای را در جامعه عربستان سعودی به وجود آورده است.


وی افزود: حتی بخشی از اهل سنت علیه آل سعود در برخی از تظاهرات شرکت کردند، در عربستان یک آتش زیر خاکستر وجود دارد که اگر حکم اعدام شیخ نمر جاری شود بدون شک جرقه ای خواهد بود که مردم عربستان واکنش های جدی نشان دهند.


قائم مقام مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) اعدام شیخ نمر توسط عربستان را حماقت و بی عقلی آل سعود خواند و اظهار داشت: اگر چنین حماقتی از سوی آل سعود صورت گیرد در داخل و خارج کشور عربستان عکس العمل های شدیدی را در پی خواهد داشت.


وی ادامه داد: آل سعود تا حدی این مسأله را می داند از این رو درگذشته یک بار اقدام به این کار کردند اما با توجه به عکس العمل ها مجبور به عقب نشینی شدند، بدون شک اعدام شیخ نمر به ضرر آل سعود خواهد شد و تبعات پشیمان کننده ای را برای افراد نادانی که بر عربستان حکومت می کنند در پی خواهد داشت.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که فاجعه منا، آدم کشی در یمن و پشتیبانی از تکفیری ها از معضلاتی به شمار می رود که عربستان با آن روبه رو است، ابراز داشت: برخوردهای تند و تعابیر زشت که از روی نادانی از سعودی ها صادر می شود نشان دهنده سردرگمی آن ها است.


وی عنوان کرد: عربستان قصد داشت با پنهان کاری اجازه دهد تا ملت ها از مسأله آگاه شوند اما به برکت فرمایشات رهبر معظم انقلاب و جدیتی که به دنبال آن به وجود آمد مسأله منا موضوعی برای تمام امت اسلام شد و مشاهده شد که علمای کشورهای گوناگون موضع گرفتند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آل سعود نسبت به جان مسلمانان کاملا بی تفاوت است و بر خلاف دستورات اسلامی عمل می کند، یکی از دلایل مطرح کردن مسأله اعدام شیخ نمر به فراموشی سپردن فاجعه منا است./1323/ت302/ش

ارسال نظرات