۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۷۰۵
مسؤول کانون‌های مساجد استان مرکزی:

کانون‌های مساجد نقش بسزایی در تشریح اهداف انقلاب اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش بسزایی در تشریح اهداف انقلاب اسلامی بر عهده دارند، گفت: نقش کانون‌های مساجد در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی بی بدیل است.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی،ظهر امروز جمعه هشتم آبان ماه در دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در اراک بیان کرد: کانون های فرهنگی مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پشتوانه ای ارزشمند محسوب می شوند.

 

نقش کانون های مساجد در پیشبرد اهداف نظام اسلامی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش بسزایی در تشریح اهداف انقلاب اسلامی بر عهده دارند، اظهار داشت: نقش کانون های مساجد در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی بی بدیل است.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان این که مسؤولان ایران اسلامی باید بیش از پیش از کانون های فرهنگی، هنری مساجد حمایت کنند، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جامعه اسلامی سبب حفظ وحدت در جامعه اسلامی می شوند.

 

490 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول فعالیت است

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت: تا به امروز 490 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول فعالیت است که از این تعداد 218 کانون در مساجد روستایی، 25 کانون تخصصی از جمله قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره، مهدویت و عفاف و حجاب راه‌اندازی شده است و تاکنون دو کانون‌ دانشگاهی در مساجد دانشگاه تاسیس شده است.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: بیش از 200 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای شرکت در مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ثبت‌نام کرده‌اند.

 

آغاز به کار دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» استان مرکزی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطر نشان کرد: مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز هشتم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلامی امروز برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری گفت: دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در رشته‌های حفظ، تصحیح قرائت، ذکر‌های نماز، اذان، تفسیر ویژه ائمه جماعات، ترتیل و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه اجرایی می شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی  در ادامه با بیان این که این جشنواره ویژه برادران عضو کانون‌های فرهنگی هنری و در رده سنی 15 تا 30 سال است، گفت: ترتیل این جشنواره در محل دبیرخانه، رشته حفظ مسجد امام حسین(ع)، رشته قرائت در مسجد سیدها و رشته تصحیح قرائت در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می شود.

 

شایان ذکر است، برگزیدگان به مرحله کشوری که آذرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد./842/202/ب2

ارسال نظرات