۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۹۸۶۳۶
امام جمعه قهدریجان تشریح کرد؛

ویژگی‌های جبهه باطل در زمان حاضر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان قهدریجان با اشاره به لزوم شناخت ویژگی‌های جبهه باطل برای مبارزه با آن، گفت: انفعال در برابر قدرت‌های پوشالی و استکبار، تفسیر دین در راستای پیشبرد اهداف خود، برداشت کدخدایی و وحشت داشتن از شیطان از ویژگی‌های جبهه باطل است.
حجت الاسلام قاسم هاشمي امام جمعه قهدريجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امشب در مسجد جامع شهرستان قهدریجان، با اشاره به جایگاه مبارزه با استکبار در فرهنگ عاشورا گفت: یک قطره از خون امام حسین (ع) و مکتب عاشورا در جوانان غیور حزب الله لبنان وجود دارد و شاهد هستیم که این جوانان علیرغم همه مشکلات و کمبودها چگونه در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی می‌کنند و هرگز از مبارزه و جهاد خسته نمی‌شوند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این گروه اندک با الگو پذیری از امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان با صبر و شکیبایی و مقاومت تونسته‌اند در برابر هفتمین ارتش دنیا بایستند و خواب راحت را از چشم آنها بگیرند و تبدیل به کابوسی برای آنها شوند، حزب الله یک گروهی است که با از خودگذشتگی و جان برکفی توانسته‌اند تبدیل به کابوسی برای رژیم صهیونیستی بشوند.

 

حجت الاسلام هاشمی تلاش بی وقفه و روحیه جهادی را از ویژگی‌های جبهه حق برشمرد و افزود: لازم است که در کنار حق شناسی باطل را هم بشناسیم، چرا که برای یاری امام زمان (ع) لازم است که نسبت به جبهه حق و باطل آشنایی داشته باشیم، تا زمانی که جبهه باطل را نشناسیم و از ویژگی‌های انان مطلع نباشیم نمی‌توانیم وارد مبارزه با آنها شویم.

 

انفعال در برابر قدرت‌های پوشالی و استکباری از ویژگی‌های جبهه باطل است

امام جمعه شهرستان قهدریجان تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که در زمان ما نیز در جبهه باطل وجود دارد انفعال در برابر قدرت‌های پوشالی و استکباری و فرهنگ بیگانه است، در زمان عاشورا هم عده‌ای در برابر فرهنگ اموی تسلیم شده بودند و دست‌های خود را بالا برده بودند و می‌گفتند دیگر راهی برای مبارزه در برابر این فرهنگ وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه برخی خواص نیز معتقد بودند ظلمت همه جا را فراگرفته است و دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید گفت: انفعال در برابر قدرت بیگانه و فرهنگ‌ها و تفکرات مهاجم غربی نظیر اومانیسم، لیبرالیسم و سکولاریسم از ویژگی‌های جبهه باطل است، هرکسی دست‌های خود را به نشانه تسلیم در برابر یزیدیان زمان بالا می‌برد جزء جبهه حق نیست، مانند کسانی که آروی بازگشت به دوران ستم شاهی را دارند، معاویه و یزید هم به دنبال احیای دوران جاهلیت پیش از اسلام بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بی موالاتی و عدم تعصب و غیرت نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی را از دیگر نشانه‌های جبهه باطل دانست و اظهار کرد: اگر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و دینی آسیب ببیند جبهه باطل خم به ابرو نمی‌آورد و این مسأله یکی از راه‌های شناخت جبهه باطل است.

 

جبهه باطل دین را در راستای پیشبرد اهداف خود تفسیر می‌کند

حجت الاسلام هاشمی برداشت‌های مختلف و قرائت‌های گوناگون از مسائل دینی را از دیگر صفات جبهه باطل برشمرد و ابراز کرد: افرادی که در جبهه باطل حضور دارند هرجور که دوست دارند و منافعشان تأمین شود دین را تفسیر می‌کنند و قرائتی از دین و مسائل دینی دارند که منافع آنها را تأمین کند، آنها به دنبال استفاده از دین برای پیشبرد اهداف باطل خود هستند.

 

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در راه دین دچار انحراف و تردید نشویم باید ببینیم دیدبان دین به ما چه دستوری می‌دهد، دیدبان هم نگاهی گسترده‌تری دارد هم جاهایی را می بیند که ما از آن غافل هستیم، جبهه باطل کاری به دیدگاه دیده‌بان ندارد بلکه خودش هر برداشتی که بخواهد و منافعش را تأمین کند از مسائل دینی ارائه می‌دهد و به آن عل می‌کند، باطل خودش را مرجع تقلید معرفی می‌کند، خودش رساله می‌دهد و خودش تقلید می‌کند.

 

برداشت کدخدایی و وحشت داشتن از شیطان ویژگی جبهه باطل است

امام جمعه شهرستان قهدریجان خاطر نشان کرد: برداشت کدخدایی نسبت به شیطان و رعب و وحشت داشتن از شیطان یکی از مهمترین ویژگی‌های جبهه باطل در زمان ما است، این ویژگی در عصر امام حسین (ع) و امام حسن (ع) هم برخی داشتند و حتی این ویژگی در برخی خواص نیز پدید آمده بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه توهم دانستن دشمنی دشمنان را یکی دیگر از ویژگی‌های جبهه باطل معرفی کرد و گفت: جبهه باطل دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران را قبول ندارد، می‌گوید کدام دشمن؟ کسی با ما دشمنی ندارد شما خیال می‌کنید آنها دشمن هستند و این درحالی است که دشمنان چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم در حال صرف هزینه‌های چندین میلیارد دلاری است، دشمنان به دنبال به زیر کشیدن پرچم حق هستند اما برخی این مسائل را نمی‌بینند و ما را متهم به توهم می‌کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی پیرامون وظایف ما در مواجهه با جبهه حق و باطل تصریح کرد: وظیفه ما عمل کردن به اندیشه عاشورایی و حسینی است، الگوبرداری از شهدای کربلا و عمل کردن به سیره پیام رسانان کربلا است، وظیفه ما این است که نه به کسی ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم، امام حسین (ع) با برخورداری از عده‌ای کم در برابر امپراطوری بزرگی ایستادگی کرد و حاضر نشد زیر بار ظلم برود و ما باید از این موضوع الگوبرداری کنیم و این سیره را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم./1304/202/ب1

ارسال نظرات