۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۶۰۹
در مسیر عشق(2)

ضرورت توجه به وحدت و ترویج روحیه مقاومت در همایش اربعین

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام وافی گفت: توجه به وحدت، دوری از اهانت به مقدسات و ترویج روحیه انقلابی از منویات رهبر انقلاب سرلوحه کار انقلابیون در زیارت اربعین باشد و طلاب و روحانیون باید توجه کنند که آنها حامل پیام اسلام، حوزه علمیه قم و انقلاب اسلامی هستند؛ بنابراین رفتار و کردار آنها منشأ اثر است و می‏تواند تبلیغی برای دین اسلام باشد.
حجت الاسلام مرتضي وافي

حجت‏الاسلام مرتضی وافی، رییس مؤسسه خانه خورشید در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره راهپیمایی و اجتماع عظیم اربعین حسینی(ع) گفت: زیارت سیدالشهدا(ع) از مهم‏ترین عبادات الهی است و زیارت اربعین در میان زیارات از ارزشی بسزا برخوردار است و در متون دینی به آن بسیار تأکید شده است.

 

وی در ادامه افزود: زیارت اربعین به اذعان امام حسن عسکری(ع) از نشانه‏های مؤمن است، زیارت اربعین از مناسک آیینی و شعائر الهی است که در گذشته از سوی علما و خواص با پای پیاده برگزار می‏شد و در چند سال اخیر خوشبختانه فراگیر شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان خاطره‏ای از آیت‏الله سبحانی خاطرنشان کرد: وقتی در دوران طلبگی ما برای اجازه این سفر نزد استاد رفتیم، استاد به صروت خاصی به ما فرمودند که اگر وظیفه طلبگی و دینی خود را برای این سفر مورد اهمال قرار دهید، ممکن است سفر خیری نباشد؛ بنابراین زائران امام حسین(ع) باید بدانند که این سفر مستحبی است و نباید وظائف خود را برای آن تعطیل کنند.

 

وی خطاب به طلاب و روحانیون زائر سیدالشهدا(ع) گفت: طلاب و روحانیون باید توجه کنند که آنها حامل پیام اسلام، حوزه علمیه قم و انقلاب اسلامی هستند؛ بنابراین رفتار و کردار آنها منشأ اثر است و می‏تواند تبلیغی برای دین اسلام باشد.

 

این پژوهشگر دینی اجتماع عظیم اربعین را حاوی دو پیام دانست و اظهار داشت: پیام اول این اجتماع عظیم، اعلام آمادگی، ایستادگی، اعلام بصیرت عمومی و جمعی جامعه مسلمان و آزادگان جهان است.

 

وی افزود: دومین پیام اربعین، گرایش به سمت عقلانیت و دوری از جهل و حرکت به سمت نورانیت، هدایت و جدایی از گمراهی و ظلالت است.

 

حجت‏الاسلام وافی، هر فرصتی را دارای تهدید و آسیب دانست و تصریح کرد: اجتماع عظیم اربعین، فرصتی برای مسلمانان است که در آن دو تهدید نیز نهفته است، تهدید اول تسنن آمریکایی و تهدید دوم تشیع انگلیسی است که با هدف تحریف اسلام و سنت ارائه شده و هدف آنها نیز دوستان کج فهم و بد فهم است که بر کوره آماده دشمنان می‏دمند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: وظیفه مؤمنان و مسلمانان این است که ابتدا در قبال تفکر شیعه انگلیسی حضوری گسترده داشته باشند تا اقلیت این گروه نمود نداشته باشد و در وظیفه دوم باید با سعه صدر و با مهربانی به فکر تألیف قلوب غافلان باشند و در هیچ شرایطی به رفتارهای خشن دست نزنند؛ زیرا آنها نیز برادران غافل و فریب خورده ما هستند.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: تقابل ایرانی و عربی نیز از دیگر آسیب‏ها و ناگواری‏های این حضور و اجتماع است، همه مسلمانان بدانند اسلام نه ایرانی است و نه عربی؛ بلکه اسلام دینی الهی است که هیچ نژادی را بر دیگری ترجیح نمی‏دهد مگر کسی که تقوایش بیشتر است که در نزد خداوند مقرب‌تر است.

 

حجت‏الاسلام وافی در پایان ابراز داشت: جوانان انقلابی توجه کنند که منویات رهبری را به خصوص در این اجتماع جهانی در همه حالات، سرلوحه رفتار خود قرار دهند که این منویات را می‏توان در سه جمله توجه به وحدت، دوری از اهانت به مقدسات یکدیگر و ترویج روحیه مقاومت خلاصه کرد./1329/ت302/س

ارسال نظرات