۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۵۳۰
کارشناس مسائل دینی:

تأیید حکم اعدام شیخ نمر، اقدامی خصمانه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی با بیان این‌که تأیید حکم اعدام شیخ نمر، اقدامی خصمانه است، گفت: یک روحانی به عنوان نمادی از آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی، اعتراضی را در جهت احقاق حقوق مردم بیان کرده و سزای او، برخورد زننده دولت عربستان نیست.
شيخ نمر باقر النمر

حجت الاسلام علی مهدوی، کارشناس مسائل دینی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: تأیید حکم اعدام شیخ نمر، اقدامی خصمانه و خلاف قواعد انسانی، اسلامی و بین‌المللی است.

 

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: یک روحانی به عنوان نمادی از آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی، اعتراضی را در جهت احقاق حقوق مردم بیان کرده و سزای او، برخورد زننده دولت عربستان نیست.

 

وی رژیم آل سعود را ضد حقوق بشر دانست و اظهار داشت: تأیید این حکم ناشی از روحیه خشونت‌طلبی، ضدآزادی و ضدحق‌طلبی است که معمولا در دولت عربستان که منشأ سلفی‌گری و جریان‌های تکفیری و وهابی است، وجود دارد.

 

وی ابراز کرد: اگر آل سعود خواستار دوام نظام خود در منطقه است، باید از خشونت علیه شیعیان در منطقه پرهیز کند.

 

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: وقتی گرو‌ه‌های تروریستی، جنایات متعددی را در منطقه مرتکب می‌شوند از دولت عربستان که حامی آنها است؛ انتظار زیادی نمی‌توان داشت.

 

وی با اشاره به ابتلای بسیار از ملل اسلامی به اسلام آمریکایی، عنوان کرد: متأسفانه امروزه جهان اسلام مقهور قدرت مالی و سیاسی عربستان شده است در حالی که این رژیم مورد حمایت قدرت‌های مستکبر جهان است.

 

کارشناس مسائل دینی یادآور شد: مسلمانان باید در شرایط کنونی که اسلام آمریکایی در بین‌ ملل اسلامی رسوخ کرده و تروریست‌های واقعی آزادانه به اعمال ننگین خود ادامه می‌دهند با همگرایی و هم‌صدایی در صحنه‌های سیاسی حضوری پررنگ داشته ‌باشند.

 

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: دولت عربستان باید نسبت به آزادی شیخ نمر هر چه سریع‌تر اقدام کند و به هیچ وجه پذیرفته نیست که بخواهد حکمی را که به صورت کاملا غیرقانونی و غیرحق مدارانه صادر شده است، عملی کند. /831/302/ب2

ارسال نظرات