۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۹۸۱۹۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

دولت فرآیند اجرای برجام را مرحله به مرحله انجام دهد/ توجه به فتنه گری آمریکا مانع از لغزش در اجرای برجام می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ادامه توافق و مذاکره باید به رویکرد خصمانه و نقش فتنه گری آمریکا توجه کرد تا دچار لغزش در اجرای برجام نشویم و مشکلاتی برای نسل های بعد ایجاد نشود.
علي اصغر زارعي

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بررسی نقاط قوت و ضعف برجام توسط نخبگان در مراکز پژوهشی گفت: بعد از انتشار برجام و بررسی هایی که انجام شد سعی بر این شد تا این نقاط ضعف برطرف شود.

 

 وی با بیان این که تعهداتی که در برجام بود باید توسط طرف مقابل اجرایی می شد، اظهار داشت: از جمله این تعهدها تضمین هایی بود که طرف مقابل مطرح کرده بود، اینکه تحقیقات و فعالیت های مراکز هسته ای نباید محدود می شد و از برداشتن تحریم ها نیز اطمینان حاصل به عمل می آمد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرحی که در مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن نقاط ضعف برجام مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نامه خود مصوبه مجلس را محتاطانه دانستند و انتظار بود تا مصوبه ای جامع برای رفع نقاط ضعف برجام مطرح می شد.

 

زارعی با تأکید بر این که محورهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری منشور عملیاتی کشور است، گفت: در بحث برجام باید اطمینان کافی برای برداشتن تحریم ها حاصل شود و حفظ زیر ساخت و انجام تعهدات به طور جدی اجرا شود.

 

وی با بیان این که فعالیت دفاعی کشور از موضوعات مهم است، بیان کرد: آژانس تنها محدود به بازدید از مراکز هسته ای است و مأموریت راستی آزمایی را به عهده دارد، ما هم باید چاره چوبی آماده کنیم تا فعالیت طرف مقابل به درستی به جامعه جهانی گزارش شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام موضوع ملی است گفت: ملت ایران با انتشار برجام در جریان آن قرار گرفت بنابراین در فرایند اجرای برجام هم باید مرحله به مرحله بدون کم و کیف مردم از آن مطلع باشند.

 

زارعی با اشاره به خصومت دیرینه آمریکایی ها با انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: آمریکایی ها انقلاب اسلامی را برخلاف منافع خود می دانند و هزاران کیلومتر آن طرف تر به دنبال منافع خود در ایران هستند.

 

 وی افزود: آمریکایی ها مدت ها به دنبال چپاول و غارت ملت ها بوده اند و به دنبال این هستند تا این روند را ادامه دهند، با  تشکیل حکومت های غیر مردمی در منطقه به حاکمیت خود ادامه می دهند، برای همین با انقلاب سر ناسازگاری دارند.

 

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جنگ بین ستمگران و مستکبران با انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: توافق با آمریکا نگاهی ساده اندیشانه است، تمام اتفاقات و تحرکات منطقه در نتیجه دخالت آمریکایی ها است، داعش و تکفیری ها را آنها ایجاد کردند آمریکا  ام الفساد و به تعبیر امام خمینی (ره) شیطان بزرگ است.

 

زارعی با تأکید بر نقش فتنه گری آمریکا در منطقه گفت: برای ادامه توافق و مذاکره باید به رویکرد خصمانه و نقش فتنه گری آمریکا توجه کرد تا دچار لغزش در اجرای برجام نشویم و مشکلاتی برای نسل های بعد ایجاد نشود./818/ت302/ج

 

ارسال نظرات