۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۰۸۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ اعزام 3 هزار زائر از خراسان شمالی به عتبات عالیات، برگزاری 15 هزار برنامه اوقات فراغت جوانان و اجرای طرح پرورش راویان دوران دفاع مقدس از میان دانش آموزان در استان از جمله عناوین اخبار کوتاه خراسان شمالی هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدباقر قاصری، سرپرست حج و زیارت خراسان‌شمالی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و950 زائر از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه این زائران در قالب 81 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند، گفت: از کاروان های اعزامی به عتبات دو کاروان همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شد.

 

قاصری افزود: در مدت مشابه پارسال دو هزار و 733 نفر با 73 کاروان به عتبات عالیات اعزام شده بودند.

 

برگزاری 15 هزار برنامه اوقات فراغت جوانان در خراسان شمالی

معاون فرهنگی و ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 15 هزار برنامه اوقات فراغت برای 120 هزار جوان دانشجو برگزار شده است.

 

فیروزه با بیان اینکه اوقات فراغت و چگونگی غنی سازی ان برای جوانان، از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: میانگین وقت آزاد در کل کشور 28.7 ساعت بوده که این میزان در کشور 28 ساعت است.

 

وی با اشاره به اینکه 64 درصد جوانان استان اوقات فراغت خود را با خانواده می گذرانند، افزود: برگزاری اولین نشست پژوهشی اوقات فراغت جوانان، برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای و جوانان، مسابقات کتاب خوانی و پاتوق های فرهنگی از مهمترین برنامه های 9 گانه برای غنی سازری اوقات فراغت دانشجویان استان به شمار می روند.

 

فرهنگی خراسان شمالی نامزد دریافت جایزه تصویرگر جوان آلمان شد

عطیه ضیغمی از فرهنگیان این استان نامزد دریافت جایزه تصویرگر جوان آلمان در میان 30 نامزد دیگر در سال 2015 شده است.

 

جایزه سالانه با هدف حمایت هنرمندان جوان در رشته تصویرسازی و همچنین کمک به دیده شدن توانایی و خلاقیت گرافیستها، تصویرگران و انیمشنسازان معاصر، در برلین آلمان برگزار میشود.

 

از میان این 30 نامزد، در هر بخش سه نفر برگزیده خواهند شد که به هر یک جایزهای 600 یورویی و فرصت یک بورس تحصیلی Direktorenhaus شامل دو ماه اقامت به همراه دیگر برندگان در خانۀ هنرمندان برلین داده می شود.

 

عطیه ضیغمی هنر آموز آموزشگاه های شهرستان بجنورد متولد سال 1366 بجنورد خراسان شمالی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران در رشته تصویرگری و عضو آژانس هنری Advocate-Art انگلستان، عضو انجمن تصویرگران ایران، عضو باشگاه هنرمندان همچنین خانه هنرمندان ایران و مدرس هنر می باشد.

 

اجرای طرح پرورش راویان دوران دفاع مقدس از میان دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: باید طرح پرورش راویان دوران دفاع مقدس از میان دانش آموزان استان اجرا شود تا نسل جدید اتصال ارزش های دفاع مقدس با نسل خود و نسل های آینده باشد.

 

براتعلی حاتمی افزود: با نوآوری برای حضور دانش آموزان برای شرکت در اردوهای راهیان نور جذابیت ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از طرح های مهم و قابل پیگیری، حضور دانش آموزان با پدران رزمنده خود در این اردوها است، ادامه داد: ارزیابی از عملکرد راویان، روحانیان، مربیان و افزودن نیروهای جدید می تواند کیفیت برگزاری اردوهای راهیان نور را ارتقا دهد./9314/203/ب2

ارسال نظرات