۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۸۰۷۸
عضو هیأت علمی دانشگاه قم:

جهاد فرهنگی نیازمند چشم‌پوشی از خواسته‌های مادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شاهرخی با بیان این‌که کج اندیشی‌ها، حب ریاست، ثروت و مقام‌های دنیوی سبب تزلزل در جبهه حق می‌شود، گفت: نتیجه چشم‌پوشی از خواسته‌های مادی و باقی‌ماندن در راه خدا در عرصه فردی و اجتماعی، سربلندی، موفقیت و عزت بوده است.
حجت الاسلام سيد احمدرضا شاهرخي حجت الاسلام سيد احمدرضا شاهرخي

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نزاع تاریخی جریان حق و باطل اشاره کرد و گفت: در صحنه‌های مختلف تاریخی می‌توان مردم را به دو گروه عوام و خواص تقسیم کرد که عوام اغلب پیرو و تابع اکثریت هستند.

 

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه قم افزود: گروه خواص، اهل تجزیه، تحلیل و اندیشه‌ورزی هستند و برای خود معیارها و ملاک‌هایی دارند، اما به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ خواصی که در مسیر حق و اهل بصیرت هستند و خواصی که در مسیر باطل گام برمی‌دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از خواص تا زمانی در مسیر حق باقی می‌مانند که کسب مقام، شهرت، ثروت و مطامع دنیوی با راه خدا و جهاد فی‌سبیل الله در جبهه فرهنگی، نظامی و اقتصادی، تقابل و تعارضی نداشته باشد؛ اما اگر تقابل پیدا کرد، صفشان از سایرین جدا می‌شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی ابراز داشت: در طول تاریخ، افرادی همچون زبیر جزء خواص جامعه و حامیان ولایت محسوب می‌شدند؛ اما مطامع دنیوی سبب فریب وی و جداشدنش از صف حق شد.

 

وی افزود: کج اندیشی‌ها، حب ریاست، ثروت و مقام‌های دنیوی سبب تزلزل در جبهه حق می‌شود و موجب تنها شدن امام حسن(ع) در کوفه و در نهایت به شهادت رسیدن امام حسین(ع) در کربلا می‌شود.

 

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه قم به ریزش‌های انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در صحنه‌‌های مختلف انقلاب اسلامی از سال 1342 تاکنون نیز شاهد تزلزل در خواص جامعه بوده‌ایم؛ دوران‌هایی که در جبهه حق، راه خداوند با مطامع دنیوی تعارض پیدا کرده است.

 

وی گفت: هرجایی که افراد توانستند روی خواسته‌های مادی خود پا بگذارند و از آن چشم‌پوشی کنند و در راه خداوند باقی بمانند، نتیجه آن در عرصه فردی و اجتماعی، سربلندی، موفقیت و عزت بوده است.

 

حجت الاسلام شاهرخی یاد‌آور شد: در غیر این صورت، چالش در جامعه به وجود خواهد آمد که در این زمان باید اصحاب فرهنگ، روشنفکران و صاحبان خرد و اندیشه به صحنه بیایند و جهاد فرهنگی خود را با زبان، قلم و هنر نمایان کنند.

 

وی با اشاره به نفوذ جریان‌های انحرافی در عزاداری تصریح کرد: تقویت جریاناتی همچون تشیع انگلیسی که در مسیر باطل هستند به دلیل تعارضی که با جبهه حق دارند از سوی دشمنان سبب بروز تفرقه خواهد شد که به این وسیله یکی از اهداف دشمنان اسلام محقق می‌شود.

 

عضو هیأت امنای دانشگاه قم به بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: موج بیداری اسلامی در جهان با وقوع انقلاب اسلامی ایران کلید خورد و با الهام‌گیری از واقعه عاشوار، هدایت‌های درایتمندانه رهبر معظم انقلاب و حضور باشکوه مردم ایران در صحنه‌های مختلف، این بیداری در کشورهای اسلامی شدت گرفت؛ به گونه‌ای که اکنون شعار «مرگ بر آمریکا» در کشورهای آمریکای جنوبی، آسیا و حتی نیویورک و واشنگتن نیز شنیده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه نزاع حق و باطل به کاخ‌های دشمنان و ظالمان جهان کشیده شده است و در دل کاخ سفید و ریاض وجود دارد؛ بنابراین طبیعی است که سردمداران کفر و شرک به این تفرقه‌ها و تشبث‌ها دامن بزنند.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: مردم باید هوشیار باشند و بدانند که شیعه‌ای که از لندن تغذیه می‌شود؛ شیعه واقعی نیست و همچنین تسننی که پشتیبان آن آمریکا و انگلیس باشد؛ اجرا کننده واقعی سنت رسول اکرم(ص) نیست./908/ت302/ی

ارسال نظرات