۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۹۸۰۶۵
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور:

تردد زائران اربعین تنها با گذرنامه امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امسال برای سفر زائران اربعین به کشور عراق گذرنامه الزامی بوده اما در مورد دریافت روادید هنوز عراق نظر قطعی خود را اعلام نکرده است.
سردار مومني سردار مومني در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار اسکندر مؤمنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز در جمع خبرنگاران در بجنورد، با اشاره به راه اندازی قرارگاه اربعین با هدف ایجاد نظم و امنیت برای زائران عتبات عالیات در مناطق مهران، چزابه و شلمچه از سوی نیروی انتظامی، اظهار کرد: این قرارگاه در مجموعه نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت انتظامی و ترافیکی زائران راه اندازی شده است.

 

وی اضافه کرد: اکنون مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه برای زائران اربعین باز بوده اما تردد زائران تنها با داشتن گذرنامه و ارائه روادید ممکن است.

 

مؤمنی با بیان اینکه داشتن گذرنامه برای سفر به کشور عراق ضروری بوده و تحت هیچ شرایطی به زائران بدون گذرنامه اجازه خروج داده نمی شود، افزود: کشور عراق هنوز درباره دریافت روادید اظهار نظر قطعی نکرده اما به زودی خبر دقیق درمورد دریافت روادید برای زائران عتبات عالیات به مردم اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین فعلی همراه داشتن روادید برای سفر به عراق الزامی است، خاطرنشان کرد: موضوع دریافت روادید مربوط به کشور میزبان بوده و اگر چه در این زمینه تلاش ها و پیگیری هایی صورت می گیرد تا با صدور روادید مشکلی برای تردد زائران ایرانی پیش نیاید اما در صورتی که در روند فعلی تغییراتی ایجاد شود، از طریق مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

 

نیروی انتظامی با تمام توان امنیت انتخابات را تأمین می کند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به تدابیر پلیس برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در این راستا نیروی انتظامی با تمام توان برای تأمین امنیت انتخابات تلاش می کند.

 

مؤمنی با اشاره به اینکه اکنون در نیروی انتظامی ستاد امنیت انتخابات تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در ستاد مزبور همه برنامه ها و موضوعات برای تأمین انتخابات پیش رو تصمیم گیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با تمام توان برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم فعالیت می کند و پیش بینی می شود با اتخاذ تدابیر لازم در اسفندماه امسال انتخاباتی باشکوه و با مشارکت گسترده مردم در سراسر کشور برگزار شود.

 

مؤمنی در ادامه با اشاره به وجود امنیت بالا در ایران اسلامی، اظهار کرد: امنیت موجود در کشور مردم محور بوده و درواقع مشارکت مردم در تأمین امنیت، رمز امنیت باثبات در ایران اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه امنیت فراگیر و قابل قبول حاکم بر کشور، نتیجه هدایت های رهبر معظم انقلاب، هماهنگی دستگاه ها و حضور پررنگ مردم است، تصریح کرد: امنیت بدون محوریت مردم شکننده خواهد بود به همین دلیل کشورهایی که تنها با اتکا به اقدامات خشن و بدون باور به مشارکت مردم، در پی برقراری امنیت هستند هیچ گاه به امنیت پایدار نرسیده و در این راه شکست می خورند./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات