۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۸۰۴۱
آیت الله شبستری:

طرح سلامت به بهانه تحریم و مشکلات نفتی متوقف نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که طرح سلامت طرحی فاخر و مفید است، گفت: این طرح تداوم یابد، مبادا به بهانه تحریم یا مشکلات نفتی این طرح متوقف شود.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در دیدار مدیران و رؤسای ادارات تابعه اداره کل بیمه سلامت، با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، گفت: قیام عاشورا با هدف احیای سنت پیامبر و اجرای عدالت و تحقق وحدت بود.

 


وی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام حضرت اباعبدالله(ع) دانست و تصریح کرد: این انقلاب بر گرفته از آموزه های عاشورا و دین مبین اسلام آغاز شد و به پیروزی رسید تا پیرو اهداف امام حسین(ع) بتواند عدالت اجتماعی و ارزش های دینی را تحقق بخشد.

 


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که امام حسین(ع) توانست تا با قیام خود بطلان روش ها و اندیشه های حکام و سلاطین جور را به اثبات رساند، افزود: خون امام حسین(ع) در طول تاریخ حرکت ها بزرگی را به وجود آورده است که انقلاب اسلامی را می توان بزرگ ترین آن ها دانست.

 


وی تصویب نظام جمهوری اسلامی ایران را مسیری برای تداوم راه حسینی دانست و ابراز داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عدالت، مساوات در حقوق اجتماعی و وحدت جمعی تأکید دارد که بیمه سلامت را می توان از این موارد دانست.

 


امام جمعه تبریز، با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: در قانون اساسی کشور در خصوص بیمه و تأمین اجتماعی وظایفی برای دولت بیان شده است، این قوانین نشان دهنده ارزش و اهمیت بیمه و توجه نظام اسلامی به مسأله عدالت اجتماعی است.

 


وی یکی از برکات نظام اسلامی در حوزه عدالت اجتماعی را بیمه دانست و ابراز داشت: بیمه و پزشک خانواده در کشور ما آن طور که باید و به صورت صد درصدی جا نیفتاده است، دولت باید در خصوص این مسأله تلاش خود را دو چندان کند و تا رسیدن به جایگاه مطلوب سعی خود را ادامه دهد.

 


وی با بیان این‌که عبادت تنها منحصر در نماز و روزه نیست و رسیدگی به امور مستمندان در اسلام مورد تأکید است، اذعان داشت: خدمت به خلق به ویژه مسلمانان از بزرگ ترین عبادات در دین اسلام است که در روایات و سیره معصومان به ان تأکید شده است.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) طرح سلامت را طرحی فاخر دانست و بر تداوم اجرای آن تأکید کرد و افزود: بیمه سلامت طرحی مفید بود، اما این طرح باید تداوم پیدا کند و به بهانه های تحریم و مسائل نفتی نباید متوقف شود./854/202/ب1

ارسال نظرات