۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۹۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

عاشورا دانشگاه اسلام و نمایشگاه شهادت طلبی و ستم سوزی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: واقعه عاشورا و دشت کربلا نمونه کاملی از دانشگاه اسلامی و نمایشگاه شهادت طلبی و ستم سوزی بود که باید امروز از درس ها و پیام های آن بهره گرفت.
همايش رهروان زينبي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شامگاه دوشنبه، همزمان با سراسر کشور تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در هفت امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

این تجمع های معنوی در استان خراسان شمالی در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزه رضا(ع) و امامزاده غیبی(ع) شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین، امامزاده فخرالدین(ع) ایور در شهرستان گرمه، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست در شهرستان جاجرم و امامزاده محمد(ع) دلاور در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد که در آنها بانوان عاشورایی استان به یاد عظمت حرکت رسالت گونه حضرت زینب کبری(س) گرد هم آمدند تا ضمن آشنایی بیشتر با شخصیت و سیره آن بانوی بزرگ اسلام، محتوای خطبه کوبنده آن حضرت در کوفه را یادآوری کنند.

 

تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهدا، قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی و برگزاری مراسم عزاداری و نوحه سرایی از جمله اهداف برگزاری این همایش ها بود که با مشارکت روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.

 

تجمع محوری رهروان زینبی در استان خراسان شمالی در بجنورد و در محل حرم مطهر برادر امام رضا(ع) برگزار شد که در این همایش فرشته تختی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه استان با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و پس از آن اظهار کرد: واقعه عاشورا یکی از بی نظیرترین وقایع تاریخ بوده که در طول این قرون نیز در بستر تاریخ همچنان نقش آفرین بوده است.

 

وی اضافه کرد: شاید در ظاهر امام حسین(ع) و یاران باوفایش در دشت کربلا شکست خوردند اما در واقع تاریخ اثبات کرد که ناکام واقعی و شکست خورده اصلی صحرای کربلا طرف مقابل بود.

 

خانم تختی استاد حوزه و دانشگاه گفت: واقعه عاشورا و دشت کربلا نمونه کاملی از دانشگاه اسلامی و نمایشگاه شهادت طلبی و ستم سوزی بود که باید امروز از درس ها و پیام های آن بهره گرفت.

 

وی ادامه داد: واقعه عاشورا هم پیام و هم درس بود و نمایشگاه کربلا نیز غرفه های زیبایی از شهادت طلبی و ایثار را برای آیندگان به ارمغان گذاشت.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا و صحرای کربلا وقایع جانسوز زیادی داشتند که جامعه مداحان می توانند از آنها برای شور و شعور بخشیدن به مراسم های عزاداری استفاده کنند به همین دلیل دیگر نیازی به بیان صحنه هایی که هیچ گاه وجود نداشته اند، نیست چرا که صحنه های واقعی عاشورا بسیار جانسوزتر از موارد نادرستی است که برخی مواقع از سوی مداحان بیان می شوند.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز در این همایش، اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) با سخنرانی های کوبنده خود در مقابل مردم و دشمنان، بهترین پیام آور کربلا بود و سبب ماندگاری پیام عاشورا شد.

 

وی اضافه کرد: حضرت زینب(س) رسالت عظیم خود را به خوبی انجام داد و همین موضوع سبب شد تا قیام امام حسین(ع) و حماسه عاشورا نه تنها باقی بماند بلکه در طول تاریخ استمرار داشته و نقش آفرینی کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از بانوان جامعه خواست تا در زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه(س) و زینب کبری(س) را الگوی خود قرار دهند./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات