۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۹۵۴
استاد حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

پایداری حضرت زینب در انتقال پیام عاشورا، مانع تضییع خون شهدای کربلا شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: استقامت و پایداری حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا، مانع تضییع خون شهدای کربلا و انتقال صحیح پیام آن ها شد.
حرکت نمادين کاروان اسراي کربلا در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی فاتحی، استاد حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، امشب در همایش رهروان زینب که در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد، عنوان کرد: استقامت و پایداری حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا، مانع تضییع خون شهدای کربلا، و انتقال صحیح پیام آن ها شد.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای رهایی مردم از جهالت و مقابله با ظلم و ستم بنی امیه، و مقابله با انحرافات ایجاد شده در دین، قیام کردند.

 

استاد حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا اظهار کرد: مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) در ابلاغ پیام الهی خود سبب شد تا تمام انسان های آزاده جهان، با شنیدن پیام، سخن و سرگذشت ایشان، راه و سخن آن ها را تأیید و بر دشمنان آن ها لعنت بفرستند.

 

حجت الاسلام فاتحی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در شرایطی که سخت ترین تأملات روحی را تحمل کرده بود، باز هم برای اثبات حقانیت اسلام و راه برادر بزرگوارش ایستادگی کرد و پیام واقعه عاشورا را ابلاغ کرد.

 

وی گفت: سخنرانی حضرت رینب(س) در دربار شام، با تبیین جنایات لشکر یزید در صحرای عاشورا، حقانیت امام و یارانش را به اثبات رساند، این سخنرانی زمینه قیام های بعدی بر علیه حکومت اموی را ایجاد کرد.

 

استاد حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، زهد و ایمان و تقوا را از جمله شاخصه های اصلی شخصیت حضرت زینب(س) بر شمرد و افزود: وفاداری مثال زدنی ایشان به بردار بزرگوارش و ایمان به سخنان پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در خصوص سرنوشت امام حسین(ع)، باعث شد در تمام مراحل قبل و حین واقعه عاشورا همراه آن حضرت باشد.

 

حجت الاسلام فاتحی با تأکید بر نقش مؤثر والدین در تریبت فرزندان تصریح کرد: جضرت زینب(س) در محیطی پرورش یافته بود که مربیانی همچون حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، تربیت آن حضرت را بر عهده داشتند.

 

وی در پایان گفت: حضرت زنیب(س)، الگوی زنان عالم و اسوه صبر و استقامت در جهان است؛ زنان جامعه باید با فرا گیری زندگی و اصول اخلاقی زندگی حضرت زینب(س)، در زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهند./868/202/ب2

ارسال نظرات