۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۹۵۰
مسؤول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری اردوی جهادی از سوی 65 گروه جهادگر خراسانی در سال جاری/ آماده کمک به دولت هستیم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: در سال جاری 65 قرارگاه و گروه جهادی در 85 روستای خراسان رضوی حضور داشتند که 70 درصد این اردوهای جهادی توسط گروه های دانشجویی برگزار شد.
اردوهاي جهادي دانشجويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود حق دوست، مسؤول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری مسؤولان قرارگاه های سازندگی این سازمان که در محل مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: در سال جاری 65 قرارگاه و گروه جهادی در 85 روستای خراسان رضوی حضور داشتند که 70 درصد این اردوهای جهادی توسط گروه های دانشجویی برگزار شد.

 

وی به رویکرد قرارگاه های سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در ارائه الگوهای عملی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار کرد: پروژه ابرخشت از جمله طرح هایی بود که در این زمینه با حمایت بسیج سازندگیبه نتیجه رسید.

 

حق دوست با اشاره به این که تلاش گروه های جهادی در محرومیت زدایی کمک به دولت محسوب می شود، اظهار کرد: من به عنوان نماینده 150 گروه جهادی خراسان اعلام می کنم که در زمینه های مختلف آماده ایم به دولت کمک کنیم و گروه های جهادی با شرط حمایت مسؤولان در مناطق محروم حضور پیدا خواهند کرد.

 

همچنین در این نشست، هانیه فخری، مسؤول خواهران قرارگاه سازندگی شهید چمران بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، حمایت مسؤولان فرهنگی را لازمه اثربخش بودن فعالیت گروه های جهادی عنوان کرد و افزود: برای کار فرهنگی باید سه یا چهار سال روی یک منطقه تمرکز داشت؛ قرارگاه ما از شهریور یال گذشته برنامه های فرهنگی خود برای روستاهایی از کلات را آغاز کرد اما متأسفانه مسؤولان همکاری نکردند.

 

وی تأکید کرد: هدف ما فقط محرومیت زدایی فرهنگی، اقتصادی و عمرانی از روستاها است، از همین رو مسؤولان باید همکاری کرده و اردوهای جهادی را در تقابل با خود نبینند.

 

«انتفاد از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در پشتیبانی مذهبی از برخی روستاهای خراسان رضوی»، بخش قابل توجه سخنان فخری بود؛ وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی عملکرد مناسبی در مناطق محروم ندارد و برای نمونه در روستایی که 10 دقیقه با کلات فاصله زمانی دارد، و به راحتی میتوان طلبه به آن جا ارسال کرد، بانوان آنها احکام اسلامی را بلد نیستند.

 

مسؤول خواهران قرارگاه سازندگی شهید چمران بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان تصریح کرد: متأسفانه پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی، امروز با وجود فارغ التحصیلان فراوان مشکلات آموزشی چشمگیری در این روستاها وجود دارد و در کلاس های آموزشی این روستاها، دختران و پسران راهنمایی به صورت مختلط در کلاس ها حضور می یابند که این ضرر فرهنگی بسیاری دارد؛ در نتیجه تربیت دانشجوی ما مناسب نیست./820/203/ب2

ارسال نظرات