۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۷۸۹۴
مدیر مرکز مشاوره مأوا تأکید کرد؛

هر خانواده نیازمند یک کارشناس دینی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اخوی به برنامه‌ریزی دشمن برای تخریب مفاهیم دینی اشاره کرد و گفت: هر خانواده‌ای باید با یک کارشناس دینی مرتبط باشد، زیرا دشمنان در شبکه‌ها و فضاهای مجازی به صورت مکرر علیه اسلام و تشیع ایجاد شبهه می‌کنند؛ از این‌رو والدین باید برای تربیت فرزندان و حفظ ایمان و اعتقاد آنها برنامه‌ریزی کنند.
حجت الاسلام اخوي

حجت الاسلام ابراهیم اخوی، مدیر مرکز مشاوره مأوا وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن اظهار داشت: جنگ نرم دشمن در پایین‌ترین سطح آن از تغییر واژه‌ها است که می‌توان از آن به فریب واژه‌ها نام برد.

 

تغییر مفاهیم دینی برای شکستن حرمت‌های شرعی راهبرد جنگ نرم دشمن است

وی به برنامه‌ریزی دشمن برای تخریب مفاهیم دینی اشاره و تصریح کرد: دشمن برای شکستن قبح و حرمت گناه و عادی سازی روابط نامشروع در جامعه، مفاهیم دینی را استحاله و تغییر می‌دهد.

 

حجت الاسلام اخوی یادآور شد: ارتباط با نامحرم از نظر شرعی و اخلاقی قباحت دارد و طبق روایات، دست دادن با نامحرم، عرش الهی را به لرزه می‌اندازد، از این‌رو از نظر دینی سعی شده است که حریم‌های ارتباطی در جامعه حفظ شود، تا افراد آسیب نبینند و مسیر تعالی را طی کنند.

 

وی افزود: اما در جنگ نرم برای عادی سازی روابط نامشروع به خلق واژه و تغییر مفاهیم دینی دست می‌زنند  و قبح شکنی می‌کنند؛ چنان که واژه «دوست دختر و دوست پسر» به جای ارتباط نامشروع، خالی‌بندی به جای دروغ و دیگر موضوعات دینی استفاده می‌شود.

 

مدیر مرکز مشاوره مأوی گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند «دروغ همانند کلید خانه‌ای است که مملو از بدی و زشتی است» که با خالی‌بندی و شوخی، توجیه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: شیعه چارچوبی به نام حماسه، جهاد، ظلم ستیزی، مهربانی، عواطف انسانی، مسؤولیت پذیری، تبری، استکبار ستیزی و همه فرهنگ‌های ناب را در کنار هم دارد، اما امروز دشمن برای تخریب مفاهیم مقدس شیعی معادل سازی می‌کند و به صورت مثال قصد دارد مفاهیم جهاد و شهادت را به ترور و عملیات انتحاری تبدیل کند.

 

در کتاب روانشناسی دین، شیعه با عکس قمه‌زنی نمایش داده می‌شود

حجت الاسلام اخوی افزود: در کتاب روانشناسی دین از «دیوید وولف» به مکاتب اسلامی و غیر اسلامی اشاره می‌کند که وقتی به مکتب تشیع می‌رسد، شیعه را با عکس قمه‌زنی نمایش می‌دهد.

 

وی گفت: صهیونیسم با ادعای نژادپرستی که دارند خود را برتر از همه انسان‌ها و بلکه فقط خودشان را انسان می‌دانند و دیگران را از آدمیت خارج می‌دانند و مسیحیت را آدم متمدن و مسلمانان را انسان متوحش می‌نامند، از این‌رو سعی دارند با ارائه اسلام‌های قلابی و نشانه‌هایی از جنایت‌های گروه‌های تکفیری وهابی و قمه‌زنی برخی از شیعیان تخریب کرده و چهره اسلام و شیعه را زشت، جلوه دهند.

 

مدیر مرکز مشاوره مأوا تخریب چهره اسلام را برنامه‌ریزی شده خواند و تأکید کرد: دشمن با روانشناسی دقیق و پیچیده، قصد دارد، کاری کند که وقتی نام اسلام و مسلمان را کسی بشنود، انزجار روانی پیدا کند و به صورت عملی گرایش به اسلام را از بین ببرند.

 

دشمن تعالیم ناب اسلامی را با خشونت معادل سازی می‌کند

وی افزود: دشمن سعی می‌کند تعالیم ناب اسلامی را با خشونت، معادل سازی کرده و هویت‌های اسلامی را از بین ببرد و مسلمانان را جذب هویت‌های غربی و سکولاری کرده و مظاهر پوچ غربی را در کنار لذت‌های غریزی ترویج کند.

 

حجت الاسلام اخوی گفت: در جنگ نرم و هجمه فرهنگی به جوانان از یک سو که هویت دینی و ارزش‌های اسلامی وی است، ترسانده می‌شود و از طرف دیگر که مظاهر پوچ غربی و غرایز حیوانی است، جذب می‌شود که به اندازه کافی نیز در جوانان رغبت وجود دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت گسترده ماهواره‌ها و فضاهای مجازی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند که جوانان ما، از درون تهی باشند، آمال و آرزویشان غرب باشد و به لحاظ شناسنامه‌ای فقط نامی از مسلمانی را یدک بکشند.

 

نقش بصیرت و روش‌های تربیتی در پایبندی و ایمان جوانان

مدیر مرکز مشاوره مأوا به نقش بصیرت و روش‌های تربیتی در پایبندی و ایمان جوانان اشاره کرد و گفت: والدین باید مراقب باشند و با پاسخ‌های مستدل و قانع‌کننده فرزندانشان را توجیه کنند و رفتارهای متعادل با شرایط روحی فرزندانشان تنظیم کنند، تا تحت تأثیر قرار نگرفته و آسیب نبینند.

 

وی با اشاره به برنامه گسترده دشمن برای اسلام هراسی و اسلام ستیزی افزود: هر خانواده‌ای باید با یک کارشناس دینی مرتبط باشد، زیرا در شبکه‌ها و فضای مجازی به صورت مکرر ایجاد شبهه می‌کنند، تا عقاید دینی را زیر سؤال ببرند، از این‌رو دسترسی به منابع پاسخ بسیار کمک کننده است.

 

حجت الاسلام اخوی تأکیدکرد: والدین باید برای تربیت فرزندان و حفظ ایمان و اعتقاد آنها سرمایه‌گذاری کنند و به همان اندازه که دشمن دام ایجاد می‌کند و سعی در انحراف فرزندان ما دارد، ما نیز برای حفظ و پایبندی آنها برنامه ریزی داشته باشیم و راه نفوذ دشمن در این زمینه را نیز با حصارهای محکم ببندیم./908/ت301/س

ارسال نظرات