۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۸۵۹
استاد حوزه:

توطئه‌های دشمن را با تقیه نقش بر آب کنیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه با وجود جریان های مخالف و معارض تقیه یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه جهانی است، گفت: تقیه یکی از اصولی است که به وسیله آن می‌توان توطئه ها و نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد.
تقيه در دين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی غلامعلی ظهر امروز در برنامه سیاه و سپید از رادیو معارف با بیان اینکه در طول تاریخ حضرت علی (ع) و پس از ایشان ائمه (ع) برای اینکه حیات اسلام واقعی و شیعیان را حفظ کنند مجبور شدند مصایب مختلفی را تحمل کرده و خار در چشم و استخوان در گلو انواع کارشکنی ها را تحمل کنند، گفت: همین موضوع موجب شد که در میان مسلمانان حقیقی به ویژه شیعیان برای رسیدن به این هدف؛ اصلی به نام تقیه توسط ائمه معصومه(ع) مطرح شود.

 

وی افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند که تقیه نور چشم من است و شیعیان باید در هر جا و در هر مکان هر سخنی را به زبان نیاورده و مراقب گفتار و کردار خود باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند که ضرروت تقیه در عصر حاضر از بین رفته است، افزود: این سخنان در حال حاضر چندان درست نیست؛ زیرا با وجود جریان های جهانی مخالف و معارضی که وجود دارد شیعیان باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند و اسرار دینی را برای اغیار فاش نکنند تا به این ترتیب حیات اسلام واقعی در معرض تهدید قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام غلامعلی با تأکید بر اینکه تقیه نوعی نگه داری اسرار و پسندیده است، اظهار کرد: ما به عنوان پیرو اهل بیت(ع) نباید سخنی را به زبان آوریم که موجب رنجش سایر فرق و ادیان شده و زمینه دشمنی آن‌ها را با ما فراهم کند بلکه وظیفه داریم فرهنگ اسلامی را با بیان احسن به دیگران معرفی کنیم.

 

وی تصریح کرد: تقیه یکی از حکمت‌های پسندیده الهی است و خداوند هم برای اینکه طاغوت ها و شیاطین به اسرار خلقت پی نبرند در قالب رمز با رسول خاتم(ص) سخن گفته که حروفی که در ابتدای بعضی از آیات آمده نشانه راز نگه داری و تقیه است.

 

کارشناس قرآن و حدیث افزود: شعیان هم باید این رویکرد را به‌خصوص در زمان حاضر که دشمن کمر به کشتار شیعیان بسته مد نظر قرار داده و از جریان سازی های منحرف مانند تشییع لندنی پر هیز کنند؛ زیرا این جریان ها با عدم پایبندی به اصول و معیارهایی مانند تقیه جان و مال مسلمانان را در خطر جدی انداخته و موجب برادر کشی در جهان اسلام و خشنودی دشمن می شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: تقیه یکی از اصولی است که به وسیله آن می‌توان توطئه ها و نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد./968/پ202/ی

ارسال نظرات