۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۹۷۸۵۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین سوگواره شعر محرم، اعزام دانش آموزان مانه و سملقان به کربلای ایران و جمع آوری 16 میلیارد ریال صدقه در خراسان شمالی از جمله عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان از برپایی نخستین سوگواره شعر استانی محرم با عنوان «در سوگ خورشید» در این شهرستان خراسان شمالی خبر داد.

 

احمد زیبایی اظهار کرد: این سوگواره نهم آذرماه امسال به مدت یک روز در دو بخش شعر کلاسیک و سپید برگزار خواهد شد که هر کدام از شاعران و شرکت کنندگان می توانند پنج اثر خود را تا سوم آذرماه به دبیرخانه ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه در این سوگواره محدودیت سنی وجود ندارد، گفت: ترویج فضایل حسینی و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهداف بخش اصلی این سوگواره و ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، نماز و وحدت و همبستگی از اهداف بخش ویژه برگزاری این سوگواره است.

 

زیبایی با بیان اینکه در پایان این سوگواره در بخش اصلی شش نفر و در بخش ویژه پنج نفر برگزیده خواهند شد، افزود: میزبانی این سوگواره با توجه به اینکه شیروان دارالمصلین استان لقب گرفته و نیز بالا بودن اعتقادات دینی و مذهبی و همچنین تعداد زیاد شاعر در این شهرستان، به شیروان سپرده شده است.

 

195 دانش‌آموز شهرستان مانه و سملقان راهی کربلای ایران شدند

امروز کاروان دانش آموزی راهیان نور متشکل از 195 دانش آموز مانه و سملقانی با همراهی 36 نفر از کارکنان فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان، از محل ناحیه مقاومت بسیج به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شد.

 

جنتی سراب، مدیر آموزش و پرورش مانه و سملقان در این مراسم گفت: جانفشانی ها و دلاوری‌های جوانان این مرزو بوم در طول دفاع مقدس ستودنی است.

 

وی افزود: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، مظهر ایمان و شهادت و معطر به عطر شهدا و خون پاک و مطهر آنان و تداعی کننده کربلای ایران است.

 

جمع آوری 16 میلیارد ریال صدقه در خراسان‌شمالی طی سال جاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خران شمالی از جمع آوری 16 میلیارد ریال صدقه در استان خبرداد.

 

عباس اهرابی اظهار کرد: جمع آوری این میزان صدقه از 127 هزار و 251 مورد صندوق صدقات کوچک و بزرگ در استان صورت گرفته است.

 

وی افزود: طی سال جاری میزان صدقات جمع آوری شده در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 23 درصدی برخوردار است.

 

اهرابی یادآور شد: کمک های حاصل از محل مشارکت های مردمی در اموری همانند تامین جهیزیه، اعطای وام های قرض الحسنه کارگشایی و یا احداث طرح های عمرانی برای خانواده های نیازمند تحت پوشش این نهاد هزینه می شود.

 

بسیج؛ نماد اقتدار ایران اسلامی

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه پاسداران شهرستان اسفراین گفت: بسیج نماد اقتدار ایران اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه بسیج همواره از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع می‌کند، اظهار کرد: نیروهای بسیج همیشه برای دفاع از انقلاب آماده هستند و این جواب دندان‌شکنی به یاوه‌گویان و دشمنان اسلام است. 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی اسفراین اضافه کرد: بسیجیان با خلوص نیت و همچنین  اعتقاد قلبی به انقلاب اسلامی و رهبری برای دفاع از نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای آن تلاش کرده‌اند.

 

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اهمیت بصیرت‌افزایی در این مجموعه عنوان کرد: تشکیل و توسعه حلقه صالحین در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جمعه اسفراین همچنین روحیه بسیجی را عامل موفقیت نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف برشمرد و توضیح داد: این روحیه باید بیش از پیش گسترش یابد./9314/203/ب3

ارسال نظرات