۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۹۷۶۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان در زمینه شبهات برای جوانان روشنگری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان ضروری است روحانیان و متولیان فرهنگی در زمینه شبهات برای جوانان و نوجوانان به صورت ویژه روشنگری کنند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم اختتاميه اعزام مبلغان به مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم اختتامیه طرح اعزام مبلغان به مدارس استان، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ملت مسلمان ایران به ویژه جوانان، اظهار کرد: دشمن در هجمه فرهنگی خود دو محور شبهات و شهوات را به صورت خاص در دستور کار دارد.

 

وی با اشاره به خطرات و حساسیت این دو محور در زندگی فردی و اجتماعی، افزود: شهوات همانند باتلاق و شبهات چون گردباد هستند که هر کس و هر چیز که در آنها بیفتد را با خود برده و نابود می کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه اگر در زمینه خطر شهوات و شبهات در جامعه روشن گری های اصولی انجام نشود، جامعه اسلامی ما به سمت فساد و تباهی پیش می رود، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت هجمه فرهنگی دشمنان ضروری است روحانیان و متولیان فرهنگی در زمینه شهوات و شبهات برای جوانان و نوجوانان به صورت ویژه روشن گری و آگاهی بخشی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر جوانان را دریافته و پذیرفتیم و برای ابعاد فردی و اجتماعی آنها برنامه داشتیم، جامعه را دریافته و آن را از آسیب ها و مشکلات آینده مصون کرده ایم اما اگر جوانان خود را از دست دهیم جامعه را نیز به زودی از دست خواهیم داد.

 

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اعزام 60 روحانی مبلغ به مدارس استان، با قدردانی از این روحانیان، اظهار کرد: روحانیان بازگوکننده و راویان واقعه عاشورا و حماسه کربلا هستند.

 

وی اضافه کرد: روحانیان اعزامی به مدارس استان در دهه نخست ماه محرم ایام حزن و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را با زبان ها و روش های مختلف برای دانش آموزان بازگو کردند و این اقدام باارزش شایسته تقدیر است.

 

حاتمی با اشاره به سؤالات و شبهات اسلامی دانش آموزان و نوجوانان، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا در برابر شبهات دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جوانان پاسخ مناسب و اصولی داشته باشیم و پاسخ گویی واقعی به آنها را جدی بگیریم.

 

وی با بیان اینکه اگر دانش آموزان و جوانان پاسخ سؤالات و شبهات خود را از منابع مناسب داخلی دریافت نکنند به سراغ سایر منابع می روند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید سعی شود ارتباط بین مسؤولان و متولیان فرهنگی و آموزشی و دانش آموزان افزایش یابد.

 

حاتمی افزود: اگر ارتباط با دانش آموزان افزایش یابد بدون شک معضلات و مشکلات جامعه نیز به شدت کاهش یافته و در این صورت نهاد آموزش و پرورش به هدف اصلی خود که همان تعلیم و تربیت است، می رسد.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم شماری از روحانیان مبلغ اعزامی به مدارس خراسان شمالی نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه طرح اعزام مبلغ به مدارس را مطرح کردند.

 

همچنین در این آیین از 60 روحانی مبلغ که همزمان با دهه نخست محرم امسال، از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان قم به مدارس استان خراسان شمالی اعزام شده بودند، قدردانی و تجلیل شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات