۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۷۵۸۳
رییس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس:

تبعیت نکردن مردم از ولایت عامل دستیابی یزید به اهدافش بود

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه عاشورا یک فرهنگ است، گفت: فرهنگ عاشورا و حسینی به صورت بسیار لطیف و ظرفیت در طول تاریخ با فرهگ خودخواهی مبارزه کرده است.
حجت‌الاسلام امين رصاف

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، رییس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با بیان اینکه عاشورا یک فرهنگ است، گفت: فرهنگ عاشورا و حسینی به صورت بسیار لطیف و ظرفیت در طول تاریخ با فرهگ خودخواهی مبارزه کرده است.

 

وی افزود: امام حسین(ع) حدود یکسال قبل از حرکتشان در منا که معمولاً سران قبایل مختلف از مکان‌های مختلف گرد هم می‌آمدند سخنرانی فرمود و مسائل را با آنان در میان گذاشت که اسلام در خطر است و کسی که شایستگی ندارد و دارای اشکالات بسیار متعددی است اکنون خود را به عوان امیرمؤمنان(ع) قرار داده است و آن‌ها را توجیه کرد و می‌خواست تا آنان بعد از پایان سخنرانی به عنوان سفیر به شهرهای خود رفته و پیام آن حضرت را به مردم آن دیار منتقل کنند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رصاف ادامه داد: اما امام حسین(ع) از هیچ جا به جز کوفه جوابی نشنیدیم و در تاریخ از کوفه نقل شده است که جواب پیام امام حسین(ع) را داد به طوری که 12 هزار نامه نه 12 هزار امضا برای امام ارسال شد یعنی ممکن است در پایین هر نامه‌ای ده‌ها امضا وجود داشته.

 

دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه با وجودی که تنها از کوفه جواب داده شد آنجا که بهترین بود، بدترین جواب را به امام حسین(ع) دادند، گفت: امام حسین(ع) افزون بر آن سخنرانی عمومی، به وسیله نامه‌نگاری برای افراد خاص، دعوت خود را انجام داد.

 

 

وی ابراز کرد: آن حضرت به شکل‌های مختلف مردم را جهت مشارکت در قیامش دعوت کرد حتی برای برخی‌ها وارد خیمه‌هایشان شد اما برخی بهانه‌تراشی می‌کردند و برخی دیگر نیز اولویت اولشان خانواده‌شان بود بعد امام زمانشان.

 

حجت الاسلام والمسلمین رصاف با بیان اینکه بازخوردهای دعوت امام حسین(ع) کاملاً متفاوت بود، گفت: آن چیزی که کاملاً مسلم است این است که به جز عده محدودی مابقی به امام حسین(ع) جواب مثبتی ندادند و اگر در سپاه دشمن هم نبودند، اما جواب مثبتی به آن حضرت ندادند.

 

سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس خاطرنشان کرد: حتی مردم کوفه‌ای که خودشان هزاران نامه نوشته بودند، در هنگام عمل هرکسی چیزی می‌گفت و این بود که اصلاً نمی‌خواستند با امام حسین(ع) همکاری کنند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به همه طریق با مردم زمان خود اتمام حجت کرد به طوری که در روز عاشورا و ابتدای جنگ، آن حضرت به جلوی لشکر آمد و سخنرانی کرد اما یزیدیان سر و صدای زیادی ایجاد کردند تا سخنان حضرت به گوش کسی نرسد از این رو در اینجا مردم تنها زمانی که سربریده بالای نیزه را در شهر مشاهده کردند، بیدار شدند.

 

زمانی که جامعه دچار خودخواهی می‌شود، تنها خون پاسخگوست 

حجت الاسلام والمسلمین رصاف اضافه کرد: مردم کوفه که خوشحالی می‌کردند امام حسین(ع) کشته شدند، وقتی سرهای بریده را دیدند همگی گریه کردند به طوری که حتی حضرت زینب(س) برخورد شدیدی با آنان می‌کند که این گریه‌ها چه فایده‌ای دارد یعنی آن زمانی که جامعه دچار یک خودخواهی شدید می‌شود، تنها انسان با خون خود و عشقش با آنان حرف می‌زند.

 

رییس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به اقدامات یزید اشاره کرد و گفت: در حقیقت تمام این اتفاقات به خاطر فعالیت‌های یزید بود که در تفرقه‌افکنی و جنگ نرمی که به پا کرده بسیار موفق عمل کرده بود و ولایت‌پذیری ضعیف مردم برای رسیدن به اهداف او بسیار کمک کرد./839/302/ب1

ارسال نظرات