۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۲۹۷۵۵۰
استاد حوزه علمیه:

محبت دنیا مانع یاری امام زمان می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که حب ریاست آخرین حب دنیایی است که افراد سالک می تواند از دل خود بیرون کنند، گفت: در روایت آمده است که هیچ گناهی نیست که محبت دنیا در آن نباشد.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شنبه شب در جمع عزاداران هیأت ابوالفضل(ع) درب جوشقان مسجد امام کاشان، با اشاره به نقش مهم حب دنیا در وقوع حادثه عاشورا، گفت: امام حسین(ع) می فرماید مشکل مردم کوفه در پر شدن شکم های شان از مال حرام است.

 

وی افزود: کسی که برای کلام خدا احترام قائل نیست تا از مال حرامی بگذرد، نمی تواند جان خود را فدای امام و دین خود کند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که عمر سعد یکی از افرادی بود که حب دنیا بسیار روی او تأثیر گذاشته بود، گفت: عمر سعد از وجاهتی مناسب بین مردم برخوردار بود، از این رو ابن زیاد او را برای فرماندهی لشکر انتخاب کرد تا مردم را با خود همراه کند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خداوند می فرماید برخی خدا را دوست دارند و دنیا را نیز به همان مقدار و یا بیشتر دوست دارند.

 

وی با اشاره به این که از منظر علمای اسلام، حب ریاست آخرین حب دنیایی است که افراد سالک می تواند از دل خود بیرون کند، گفت: در روایت آمده است که هیچ گناهی نیست که محبت دنیا در آن نباشد، از این رو در غیبت، تهمت و مال حرام خوردن، حب دنیا وجود دارد.

 

محبت دنیا مانع یاری امام زمان می شود

به گفته وی، انسان از خاک آفریده شده است و به خاک بازمی گردد، بنابراین انسان که متعلق به دنیا است، نسبت به دنیا حب دارد و در زیان دنیا نیز قرار دارد و با خارج کردن محبت دنیا، می توانند خود را از زیان دنیا خارج کند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به این که داشتن دنیا با محبت داشتن به دنیا متفاوت است، افزود: داشتن دنیا مذموم نیست، بلکه محبت داشتن به دنیا مذموم است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر این که محبت دنیا مانع یاری کردن امام زمان(عج) می شود، گفت: کسی که برای نگه داشتن ما دنیا حاضر به ارتکاب گناه می شود، حب دنیا دارد.

 

وی افزود: اگر انسان حاضر به انفاق اموال خود در راه خدا باشد، حب به دنیا ندارد، از این رو خداوند می فرماید اگر آنچه را که دوست داری را انفاق کنی، خیرخواه و نیکوکار خواهید بود./1307/202/ب1

ارسال نظرات