۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۴۳۶
جانشین نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه کرمانشاه:

گریه خالصانه دل ها را صاف و سبب محو گناهان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه کرمانشاه با تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهدا و یارانش گفت: گریه خالصانه برای ائمه اطهار(ع) دل ها را صاف و سبب محو گناهان می‌شود.
حجت الاسلام خشنودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم شب عاشورای حسینی به همت هیأت ثارالله در حسینیه امیرالمؤمنین (ع) استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام هادی خشنودی، جانشین نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه کرمانشاه عنوان داشت: عاشقان و ارادتمندان سیدالشهدا(ع) که زیر بیرق امام حسین(ع) هستند باید اخلاق و منش خود را حسینی و عاشورایی کنند.


حجت الاسلام خشنودی با بیان اینکه مراسم زنجیرزنی و سینه زنی در حاشیه قرار دارد، اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) برای زنده نگاه داشتن اسلام و قرآن به دل دشمن زد و خود را در راه خداوند متعال فدا کرد، از این رو تمامی فکر و ذکر خود را نباید معطوف به عزاداری کرده و باید به احیای اهداف سیدالشهداء (ع) همچون امر به معروف و نهی از منکر و موارد دیگر اهتمام ویژه ای داشته باشیم.


وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) بیان داشت: اگر مردم به زیبایی کلام ائمه اطهار(ع) پی می‌بردند، قطعأ همگی از آن‌ها پیروی می‌کردند و مسیرشان را ادامه می‌دادند اما متأسفانه در این عصر انبیاء الهی غریب تر از گذشته هستند.


جانشین نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه کرمانشاه به مجاهدت و ایثار مدافعان حرم اشاره و ابراز کرد: قطعأ شهدای مدافع حرم به مکتب و هدف سیدالشهدا(ع) دست پیدا کرده اند و این‌گونه خالصانه جان خود را در راه پاسداری از حرمین شریفین فدا می‌کنند و در هنگام شهادت ذکر السلام علیک یا اباعبدالله بر لبانشان جاری است.


حجت‌الاسلام خشنودی شب عاشورا را فرصتی مناسب جهت خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: تهذیب نفس، تقرب به خدای سبحان، درک عظمت انبیاء الهی در شب‌های باعظمت همچون محرم، قدر و شب‌های با عظمت دیگر صورت می‌گیرد، تمام مقامات انبیاء و اولیای الهی برای مردم رایگان است اما قطعأ این مهم قابلیت می‌خواهد.


این مسؤول یادآور شد: متأسفانه قلوب و دل ها از خداوند متعال و سیدالشهدا(ع) فاصله گرفته است، گریه خالصانه دل ها را صاف و گناهان انسان می بخشاید.


وی تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) هر روز آتش جهنم را در برابر خود تجسم می کرد و سبب شد که عاشق عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال شود و حتی در کربلا از دشمن فرصت می‌خواهد که قدری بیشتر قرآن بخواند و با معبودش راز و نیاز کند.


حجت الاسلام خشنودی با اشاره به دغدغه سیدالشهدا(ع)، عنوان داشت: امام حسین(ع) تا لحظه آخر دست به شمشیر نبرد، زیرا امیدوار بود که بتواند حتی تعدادی اندک از سپاه باطل به سوی خداوند متعال و سپاه حق هدایت کند.


جانشین نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه کرمانشاه در پایان اظهار داشت: تمام دغدغه سیدالشهدا(ع) نجات و هدایت انسان‌ها بود اما امروزه با اینکه شور و عشق سیدالشهدا(ع) را در وجود خود داریم، اما نسبت به مکتب امام حسین(ع) و عملی کردن اهدافش پایبند و ثابت قدم نیستیم./857
/202/ب2

ارسال نظرات