۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۳۹۹
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی:

دشمنی ما با آمریکا در همه مواضع سیاسی استمرار دارد/ نامه رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای هوشمندانه برجام بوده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، با بیان این که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمنی ما با آمریکا در همه مواضع سیاسی استمرار دارد و فقط در بحث هسته ای به مذاکرات متعهد هستیم، گفت: این توافق موضع گیری خصمانه آمریکا در روان‌سازی هجمه های فرهنگی و اقتصادی را پوشش نمی دهد.
حجت الاسلام اسدالله اسدي، مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در هلال احمر خراسان رضوي

حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نقش اساسی رهبر معظم انقلاب  در جامعه اسلامی، اظهار کرد: رهبر نقش راهبردی در جامعه اسلامی دارد و در شرایط خاص جهت دهی کلی را برای مدیران و مسؤولین تبیین می کندو با استفاده از مدیریت و منویات فوق العاده ایشان در شرایط سخت به راهکارهای مطلوب دست پیدا کردیم.

 

وی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به برجام، گفت: رهبر معظم انقلاب از روز اول تا به امروز توجه ویژه به این امر داشته و در جاهای مختلف دیدگاه ها را تبیین و شرایط موجود و بایسته های آن را به مدیران گوشزد کرده اند.

 

حجت الاسلام اسدی در ادمه به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور درباره برجام اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در نامه اخیر به رییس جمهور و دست‌اندرکاران اجرای این توافق، بندهایی را بیان کردند که نشان از عمق تیزبینی و واقع بینی ایشان در مسیر حفظ استقلال و پیشرفت در حوزه های علمی و صنعتی دارد.


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با بیان این‌که نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور در راستای اجرای هوشمندانه برجام بوده است، ابراز کرد: آن چه در بندهای این نامه به آن پرداخته شده است بیشتر توجه به این امر شده است که در اجرای بندهای توافقنامه دچار مکر و فریب دشمن نشویم.

 

وی افزود: مدیران باید به این امر توجه داشته باشند تا ما یک طرفه به تعهدات عمل کرده اما طرف مقابل بهانه گیری کرده و شرط و شروط تعیین کنند بنابراین باید با هوشیاری مورد غفلت قرار نگیرند.


حجت الاسلام اسدی در ادامه با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن در طول تاریخ اسلام هیچ گاه با اسلام و مسلمانان ارتباط صاقانه نداشته است و آمریکا نیز در تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی ایران موضع خصمانه ای با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با بیان این که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمنی ما با آمریکا در همه مواضع سیاسی استمرار دارد و فقط در بحث هسته ای به مذاکرات متعهد هستیم، خاطرنشان کرد: ما باید به این امر توجه داشته باشیم که این توافق با آمریکا و هم پیمانانش مبنا دوستی و فراموش کردن دشمنی های 35 ساله به آمریکا نشود و فکر نکنیم که آن ها با ما روابط دوستانه ای دارند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و مدیران گوشزد کرده اند که فکر نکنید با این توافق امریکا دست از شیطنت با مردم بر می دارد و این توافق موضع گیری خصمانه آمریکا در روان سازی هجمه های فرهنگی و اقتصادی را پوشش نمی دهد.

 

ابهاماتی که در اجرای برجام وجود دارد

حجت الاسلام اسدی به ابهاماتی که در اجرای برجام وجود دارد، اشاره و اظهار کرد: تعهدات طرفین در برجام روشن است اما در اجرا با توجه به این که طرف مقابل متخاصم بوده و دشمنی طولانی با نظام اسلامی دارد ابهاماتی در نحوه اجرا و نیز سایر تعاملات طرفین وجود دارد.


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برخی از ابهامات اجرای پسابرجام را واژگانی عنوان و تصریح کرد: برخی از واژگانی که در این توافق بیان شده است دارای تفسیرهای مختلف است و این بحث تفسیرهای مختلف مواد برجام خطر آفرین است از طرفی در صورت بروز اختلاف فصل الخطاب با گروهی است که اکثریت آن را طرف مقابل تشکیل می دهند.

 

وظایف مدیران و مسؤولان در پسابرجام

وی با تأکید به لزوم ذکاوت و هوشمندی مدیران در پسافرجام، گفت: مدیران باید تعهد و امانتداری به ارزش های کشور را مورد توجه قرار داده و اهل مشورت با بزرگانی مانند رهبر معظم انقلاب باشن و دیدگاه ها و منویات ایشان را در همه جا به کار گیرند.

 

حجت الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: مدیران کشور باید بسیار هوشمندانه، عاقلانه، به دور از ذوق زدگی و با واقع بینی عمل کنند، تفاهم بین ولتمردان و قوای سه گانه حاکم شود و به دور از هر گونه استفاده سیاسی و حزبی در راستای استفاده کامل از برجام تلاش کنند و برجام را حاصل ارزش های متعالی انقلاب بدانند تا بتوانند با استفاده بهینه از برجام به مردم خدمت کنند.

 

اقتصاد مقاومتی تنها راهکار در تحقق استقلال در حوزه اقتصادی است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر بیان داشت: اجرای بندهای مفاد برجام را در راستای رفع ظلم و احقاق حق ملت ایران اما رهبر معظم انقلاب به استقلال در حوزه اقتصاد در سایه برجام خوشبین نیست و تنها راهکار را اقتصاد مقاومتی می دانند که با مقاوم سازی اقتصاد درون زا، توجه به علم و تکنولوژی داخلی و اعتماد به جوانان و دانشمندان ایرانی محقق می شود.

 

وی در ادامه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم جلوگیری از واردات بی رویه پس از برداشته شدن تحریم ها، اشاره و اظهار کرد: در این راستا باید صنعت گران و تولید کنندگان کشور در مسیر ارتقای کیفیت کالاهای خود تلاش کنند و مردم نیز با حفظ هویت اسلامیف اخلاقی و دینی خود دچار ذوق زدگی ارتباط با غرب نشده و با مصرف کارهای داخلی زمینه استقلال در حوزه اقتصای را فراهم کنند./1310/302/ب2

ارسال نظرات