۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۷۱۵۵
مدیرحوزه های علمیه لرستان:

احیای ارزش‌ها عامل مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه لرستان بر ضرورت احیای ارزش ها و سنت ها در جامعه تأکید کرد و گفت: احیای ارزش ها بهترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام محرم، بیان داشت: ماه محرم در رابطه با خمیر مایه ای از ارزش های فرهنگی است.


وی با تأکید بر الگوگیری از درس های ماه محرم افزود: رفتارهای ما باید با فرهنگ عاشورا هماهنگی داشته باشد.


حجت الاسلام مبلغی عبودیت، عبادت، عطوفت، مهربانی، فداکاری و از خودگذشتگی را از جمله مهم ترین درس ها و ارزش های فرهنگ عاشورا بیان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان این که عزاداری ما در ایام محرم باید همراه با شور و شعور باشد، خاطرنشان کرد: کسی که از عبادت و عبودیت به دور باشد، در مسیر اهداف امام حسین(ع) نیست.


مدیر حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: برای پیروی از اهداف و مسیر امام حسین(ع) باید شخصیت و اهداف ایشان را به خوبی شناخت.


وی در ادامه شناخت و تبیین اهداف امام حسین(ع) در حفظ بقای دین امری ضروری دانست و عنوان کرد: برای فسادگریزی و فساد ستیزی باید سنت ها را در جامعه احیا کرد.


حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که قیام عاشورا برای احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بود، افزود: با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از سنت ها احیا می شود.


وی در ادامه اظهار داشت: با الگو گیری از سیره اهل بیت(ع)، تبیین معروف ها در جامعه و دوری از باطل می توان با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کرد.


مدیر حوزه های علمیه در لرستان خاطرنشان کرد: برای خنثی سازی دسیسه های فرهنگی دشمن باید در عرصه های گوناگون از اهداف، رفتار و منش اهل بیت(ع) الگو بگیریم و رفتار و منش خویش را با اهداف آنان منطبق کنیم.


وی ایام محرم را فرصتی مناسب برای شناخت ابعاد گوناگون قیام عاشورا بیان کرد و گفت: در این ایام افزون بر برپایی مراسم عزاداری، باید در جهت مطالعه و شناخت ابعاد وجودی امام حسین(ع) تلاش کرد.

 

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که ما هرچه داریم از محرم و صفر است، عنوان داشت: محرم و صفر بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است و حضور مبلغان بین مردم ظرفیت مناسبی در این راستا است./9459/302/ب1

ارسال نظرات