۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۹۷۱۵۰
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت:

آمار جان باختگان فاجعه منا از مرز 7هزار و 500 نفر فراتر رفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صبح امروز در دیدار با مراجع تقلید با اشاره به آخرین آمار جان باختگان حادثه منا گفت: بر اساس آخرین آماری که در خروجی سایت وزارت صحت عربستان قرار گرفته است، آمار جان باختگان فاجعه منا از 7 هزار و 500 نفر فراتر رفته است.
قاضي عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، صبح امروز در دیدار با مراجع تقلید به ارائه گزارشی از حج سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در حج سال جاری دیپلماسی سازمان حج با 30 کشور اسلامی انجام شده و تبادل تجربیات صورت گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از الگو بودن جمهوری اسلامی ایران در انجام مناسک حج خبر داد و گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی اذعان کرده اند که در برنامه ریزی انجام مناسک حج از الگوی ایران استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به کاهش بازار گردی حجاج در سال جاری اظهار داشت: با توجه به سفارشات رهبر معظم انقلاب درباره پرداختن به معنویات و کاهش بازار گردی در عربستان، در سال جاری با کاهش 14 درصدی بازار گردی حجاج ایرانی رو به رو بودیم؛ توجه به معنویت در میان حجاج کشور ایران بسیار خوب و چشمگیر بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر تصریح کرد: متأسفانه دو حادثه تلخ سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و جان باختن هزاران مسلمان در منا، شیرینی حج سال جاری را به کام مردم کشور و مسلمانان جهان تلخ کرد؛ در سقوط جرثقیل 13 نفر و در حادثه منا 462 نفر جان خود را از دست دادند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آخرین آمار جان باختگان منا را بیش از 7 هزار و 500 نفر اعلام کرد و ابراز کرد: طبق آخرین آماری که وزارت صحه عربستان در خروجی سایت خود قرار داده است، آمار جان باختگان فاجعه منا از مرز 7 هزار و 500 نفر فراتر رفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ادامه داد: جان باختگان غیر ایرانی را در همان عربستان دفن کرده اند و این در حالی است که سخنان رهبر معظم انقلاب و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بازگرداندن حجاج ایرانی بسیار تأثیر گذار بود.

 

وی در پایان اظهار داشت: در این حادثه 13 نفر از کارمندان بعثه رهبری و بیش از 7 نفر روحانی کاروان جان خود را از دست دادند؛ همچنین حدود 17 نفر از مدیران و عوامل خدماتی در حادثه منا جان باخته اند؛ طبق سفارش رهبر معظم انقلاب به طور جدی کمیته حقیقت یاب برای پیگیری حقوقی این حادثه باید تشکیل شود؛ امیدواریم خداوند متعال به خانوده این جان باختگان صبر و بردباری عطا کند./840/پ202/ش

ارسال نظرات