۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۷۱۱۸
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

حضور خواهران طلبه در جامعه مشکلات فرهنگی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه برادران گفت: حضور خواهران طلبه در جامعه برکت است و سبب تعدیل و کنترل مشکلات فرهنگی می‌شود.
حجت الاسلام نبوي، معاون تبليغ حوزه علميه

به گزارش خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه برادران، با بیان اینکه حضور خواهران طلبه در جامعه موجب تعدیل و کنترل مشکلات فرهنگی است، گفت : حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت موفق و مؤثری را در سطح جامعه دارند، البته فقط باید توجه داشته باشیم که حوزه‌های علمیه خواهران را با خط‌کش حوزه‌های علمیه برادران نسنجیم.

 

وی با بیان این‌که اهداف حوزه‌های خواهران با اهداف حوزه‌های برادران متفاوت است، اظهار کرد: اگر اندکی آموزش‌ها کاربردی‌تر شود حقیقتا خواهران طلبه می‌توانند بسیار موفق‌تر در جامعه ظاهر شوند.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور تعدادی از بانوان طلبه در مدارس «امین» آموزش و پرورش ادامه داد: شاهد تأثیر خواهران طلبه در مدارس امین بوده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: در برخی موارد فعالیت بانوان طلبه در مدارس آموزش و پرورش منجر به انتخاب پوشش چادر از سوی تمامی دانش‌آموزان مدرسه شده است.

 

وی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمیه خواهران روی همین مسأله به خوبی سرمایه‌گذاری کند و معلمان دینی، عربی و پرورشی مدارس خواهران را تأمین کند بسیار موفق خواهد بود، افزود: رسیدن به این جایگاه نیازمند این است که آموزش‌ها کاربردی‌تر شود و بعد از آموزش از توان علمی خواهران فرهیخته استفاده شود.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از خواهران از حوزه‌های علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند اما در جایگاه‌های مناسب از آنها استفاده نمی‌شود و این در حالی است که بهترین شغل برای خواهران طلبه تدریس در مدارس دخترانه است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم روز به روز خواهران طلبه موفق‌تر شوند و فضاهای فعالیت مناسب برای آنها فراهم شود تا بخشی از مشکلات فرهنگی کشور در قسمت بانوان تعدیل و کنترل شود./998/د102/ی

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران

ارسال نظرات