۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۹۷۱۰۸
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

تبعیت از رهبری مانع نفوذ دشمن به کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که سیاه و ننگین دانستن برجام اشتباه است و از طرفی در حد اعلا دانستن آن نیز نمی تواند صحیح باشد، گفت: ایران اسلامی پای قراردادی به نام برجام را امضاء کرده است، از این رو باید همه از این توافق بین المللی حمایت کنند.
حجت السلام مهدي سليماني اردهالي

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، گفت: در این زمنیه نگرش ها و تفکرات متفاوتی وجود داشت که برخی در رد و برخی در حمایت برجام فعالیت می کردند.

 

وی افزود: واقعیت امروز، تصویب برجام است، از این رو سیاه و ننگین دانستن برجام اشتباه است و از طرفی در حد اعلا دانستن آن نیز نمی تواند صحیح باشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اظهار امیدواری از فراهم شدن عزت و اقتدار ملی ایران به وسیله برجام، گفت: ایران اسلامی پای قراردادی به نام برجام را امضاء کرده است، از این رو باید همه از این توافق بین المللی حمایت کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که عدم توانمندی ایران و فراهم کردن زمینه نفوذ اجانب موجب باز شدن مسیر برای تسلط دشمن بر کشور می شود، تأکید کرد: انسجام، اقتدار و وحدت ملت و همراهی با رهبر معظم انقلاب از نفوذ دشمن از ناحیه برجام جلوگیری می کند.

 

به گفته وی، ایران اسلامی و دولت مردان به مفاد برجام پایبند هستند و وظیفه مردم نیز انسجام و وحدت است، چرا که دشمن به دنبال ضربه زدن به وحدت ملت به وسیله برجام است.

 

وی با اشاره به این که دشمن با ایجاد تشتت در ملت به دنبال اضمحلال ایران اسلامی است، گفت: دنیا شاهد عزت جمهوری اسلامی ایران است و دشمن نیز شبانه روز با توطئه و دسیسه های خود به دنبال آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با یادآوری این که 51 درصد از جمعیت ایران فارس و مابقی اقلیت های مختلف هستند که از این جمعیت یک سوم آن در اطراف کشور زندگی می کنند، گفت: دشمن به دنبال تقسیم ایرن به پنج بخش است تا از این طریق اختلاف دائمی در کشور ایجاد کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که دشمن مذاکره را بهانه ای برای نفوذ قرار داده است، افزود: دشمنی که در 37 سال گذشته نتوانست نظام را شکست دهد، امروز به دنبال تغییر ماهیت نظام است تا فقط پوسته و ظاهر آن حفظ شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که اسرائیل غاصب باید از صفحه گیتی حذف شود، گفت: ایران اسلامی با در نظر گرفتن موازین اصولی اسلام و خط مشی امام حسین(ع) به توافق هسته ای عمل خواهد کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که مقابله با استکبار جهانی متن عاشورا است، گفت: فلسفه وجودی عاشورا مقابله با تحریف و از بین بردن سردمداران نظام استکبار و تحریف کنندگان است.

 

وی با تأکید بر این که از عاشوا باید درس گرفت و بر اساس آن عمل کرد، گفت: شناخت عاشورا لازمه عاشورایی زندگی کردن است، چرا که قیام کربلا دارای پندهای فراوانی است که می تواند برای مردمان تاریخ به عنوان سرلوحه عمل قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فلسفه عاشورا را بیداری و روشنگری دانست و گفت: عاشورا در بین شیعه و سنی موجب افشاگری دشمن به عنوان مدعیان دروغین تمدن و حقوق بشر می شود./1307/ت302/ش

ارسال نظرات