۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۰۵۹
سخنران و مبلغ حوزوی:

سیدالشهدا برای جلوگیری از نزول عذاب خون خود و فرزندانشان را به آسمان پاشید

خبرگزاری رسا ـ سخنران و مبلغ حوزوی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به ریختن خون خود و فرزاندنشان به آسمان گفت: امام حسین(ع) برای این که عذاب الهی بر مردم وارد نشود، خون جبین خود و فرزندان بزرگوارشان را به آسمان ریختند.
ريختن خون به آسمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و ذکر توسل امام حسین(ع) در شب هشتم محرم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی برگزار شد.

 

حجت الاسلام عالمی با بیان این که امام حسین(ع)، خون سه نفر را به آسمان ریخت، اظهار داشت: زمانی که سنگ بر پیشانی مبارک امام حسین(ع) اصابت کرد، حضرت دست به زیر محاسن خود گرفت و خون خود را به آسمان ریخت به گونه ای که حتی یک قطره از آن به زمین باز نگشت.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) هنگامی که تیر سه شعبه بر گلوی نازنین حضرت علی اصغر(ع) برخورد کرد، خون ایشان را نیز به آسمان ریختند؛ حضرت علی اکبر(ع) سومین نفری بود که ابا عبدلله الحسین(ع) خون ایشان را به آسمان ریخت تا خونش به زمین نرسد.

 

سخنران و مبلغ حوزوی درباره علت این کار امام حسین(ع) ابراز کرد: سید الشهدا(ع) فرزند رحمة للعالمین است و چون می دانست اگر این خون ها بر زمین ریخته شود، عذاب الهی بر زمین نازل می شود، این کار را انجام دادند؛ همچنین این خون ها ذخیره می شوند و شاهد و گواه ظلم به اهل بیت(ع) هستند.

 

وی درباره صفات حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) کسی بود که وقتی اهل بیت(ع) دلشان برای پیامبر اکرم(ص) تنگ می شد، به چهره ایشان نگاه می کردند؛ زمانی که سالار شهیدان می خواست حضرت علی اکبر(ع) را روانه میدان کند، رو به آسمان کردند و گفتند، خدایا تو ببین که جانم بر لبم آمد تا این جوان را بزرگ کنم و حالا دارم او را روانه میدان جنگ می کنم.

 

حجت الاسلام عالمی افزود: حضرت علی اکبر(ع) بعد از مدتی از میدان جنگ به نزد پدر برگشت و به امام حسین(ع) فرمود، پدر جان تشنه ام و عطش دارم؛ این فرموده حضرت علی اکبر(ع) با آگاهی از این مطلب بود که در خیمه ها آب نیست، پس هدف چیز دیگری بوده است؛ می توان گفت، در واقع حضرت علی اکبر تشنه دیدار پدر بود و قصد داشت پیش از شهادتش، یک بار دیگر پدرش را ببیند.

 

وی به صحبت های سالار شهیدان با خداوند متعال پس از شهادت فرزند بزرگوارش اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) پس از شهادت شبه پیامبر(ص)، رو به آسمان کرد و از خداوند متعال خواست تا ابن سعد و لشگر ابن سعد را از برکات خود محروم کند و دچار بیماری و چند دستگی کند تا در زندگی، خوشی نبینند./840/پ202/ف

ارسال نظرات