۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۸۱۲
مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا:

استفاده از نظرات کارشناسان برای نمایش جذابیت های معنوی مساجد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا با تأکید بر لزوم حضور جوانان و نوجوانان در مساجد، گفت: اهمیت این مسأله بر کسی پوشیده نیست، اما بررسی علت این مسأله که چرا نسل جوان و نوجوان در برخی از زمان ها کمتر در مساجد حاضر می شوند، نیازمند تحقیق و استفاده از نظرات کارشناسان متعهد است.
حضور خدام امام رضا (ع) در بين جوانان هيئتي اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اکرم السادات قریشی، مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا، امشب در مجلس سخنرانی و عزاداری که در این مدرسه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر دراغلب مساجد جای جوانان ما خالی است وحضورشان در مساجد بسیار ضعیف و کمرنگ است.

 

وی در ادامه افزود: عوامل متعددی در پیوند دادن جوانان با نماز ومسجد، نقش دارند که از جمله آن ها می توان به استفاده از روش های صحیح تبلیغی در ایجاد انگیزه در آن ها اشاره کرد.

 

مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا تصریح کرد: برای این که انسان به کاری علاقمند شود وآن را انجام شود، باید بینش وجهان بینی وی نسبت به انجام آن کار صحیح باشد.

 

قریشی تأکید کرد: رفتار ظاهری ما نمودی از باورهای درونی ما است؛ اگر جوانان فلسفه و اسرار نماز جماعت و حضور در مسجد را بفهمند، به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)، برای شرکت در نماز جماعت قرعه کشی خواهد کرد.

 

وی همچنین با تأکید بر لزوم ایجاد روشنگری و بصیرت افزایی در نسل جوان و نوجوان جامعه گفت: جوانان باید اهمیت حضور در مسجد را با تمام وجود درک کنند، مسجد و نماز جماعت هم باید برای جوان جذابیت داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرضا با تأکید بر لزوم استفاده از نظرات کارشناسی برای نمایش جذابیت های معنوی مساجد عنوان کرد: مساجد ذاتاً دارای جذابیت معنوی بوده و افراد را به سوی خود جذب می کنند، اما عواملی مثل تمیزی و نظافت مسجد، مقبولیت امام جماعت و نمازگزاران و مهم تر از همه احترام به جوانان و شرکت دادن آنها در برنامه های فرهنگی مناسب با شأن مسجد در جذب آن ها بسیار مؤثر خواهد بود.

 

قریشی در ادامه افزود: عواملی همچون خانواده می تواند الگوی عملی فرزند برای حضور در مسجد و اهمیت دادن به نماز جماعت باشد، مدارس نیز بهترین پایگاه برای تعلیم عملی فلسفه کارهای گروهی و جمعی به ویژه نماز جماعت می­تواند است./868/202/ب2

ارسال نظرات