۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۸۰۳

اخبار کوتاه فرهنگی از مشهد

خبرگزاری رسا ـ پیمان برادر خواندگی مساجد مشهد با مساجد جهان اسلام، اکران 75 رولاپ با عنوان رسم حسینی،20 اکران در قالب معرفی شخصیت سردار همدانی، توزیع بیش از 1000 شابلون در بین تشکل ها و هیأت های مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری کودکان در حسینیه های شهر بهشت از جمله عناوین اخبار کوتاه فرهنگی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به همت فرهنگ سرای زیارت مسجد امام حسن مجتبی(ع) با مسجد و حسینیه ایلیا ملبورن استرالیا، مسجد ولیعصر(عج) با مسجد تورنتوی ایتالیا، مسجد المنتظر(عج) با مسجد العلی بروکسل بلژیک، مسجد امام حسن مجتبی(ع) با مسجد جعفریه میلان ایتالیا ومسجد المهدی(عج) با مسجد العلی فرانکفورت آلمان پیمان برادری بستند.

 

اکران 75 رولاپ با عنوان رسم حسینی

محمد اسکند نژاد با اشاره به اینکه برای بیان عرض ارادت به خاندان امام حسین(ع) 75رولاپ در 45سازه موقت در سطح شهر مشهد اکران شد، اظهار کرد:این رولاپ ها با موضوعات «ماهم از خود گذشتگی کنیم، هوای همسایمان را داشته باشیم و رفت و آمد را برای دیگران سخت نکنیم» به نمایش درآمد.

 

وی افزود: دبیرخانه فرهنگ شهروندی طی آمار طبقه بندی با هماهنگی سایر ارگان های شهری و باتوجه به مناسبت های روز، در سطح شهر برای آگاهی شهروندان موضوعات را اکران می کند.

 

20اکران در قالب معرفی شخصیت سردار همدانی

20 اکران در قالب معرفی شخصیت سردار همدانی، با عنوان "مرد مبارز، از فتنه امریکایی تا اسلام امریکایی " در سازه های تبلیغات فرهنگی سطح شهر مشهد به نمایش در آمد.

 

توزیع بیش از 1000 شابلون در بین تشکل ها و هیئت های مذهبی

همزمان با فرار رسیدن ماه محرم بیش از 1000 شابلون توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تولید و در بین تشکل ها و هیئت های مذهبی توزیع شد.


این شابلون ها در قالب سه پیام «هیهات من الذله، حتی اگر بمیرم ذلت نمی پذیرم و در کرب و بلا بی طرفان بی شرفانند» به تولید رسید.

 

در همین راستا، با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام مکتب حسینی 30هزار برچسب نیز برای ماشین های شخصی در قالب پیام های مفهومی هیهات من الذله، انی سلم لمن سالمکم، حتی اگر بمیرم ذلت نمی پذیرم تولید شد و مورد استفاده مردم قرار گرفت.

 

برگزاری مراسم عزاداری کودکان در حسینیه های شهر بهشت
حمید صادقی، مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده با اشاره به اینکه باید برای کودکان در مجالس عزاداری یک محل ایجاد سرگرمی و تنوع ایجاد شود، اظهار کرد: در 20مجموعه حاشیه و داخل شهر با مشارکت حسینیه ها و مساجد در ایام محرم این مکان برای کودکان اختصاص می یابد.

 

وی افزود: از سوی شخصیت عمو روحانی برای کودکان 4تا 12 سال مسائل واقعه عاشورا در قالب نقاشی و رنگ آمیزدر دهه اول محرم برگزار می شود.

 

مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده گفت: این مراسم برای بیش از 100کودک و نوجوان پیش بینی می شود.

 

صادقی با بیان اینکه تبلیغات برگزاری این حسینیه توسط 30رولاپ شهری و اطلاع رسانی توسط شبکه های مجازی انجام شده است، افزود: هدف ما این است کودکان با زبان کودکانه خود از واقعه عاشورا آگاه شوند.

 

همزمان با فرارسیدن ماه محرم 3طرح با عنوان قیام حسینی در تلویزیون های شهری اکران شد.

 

برای بیان قیام حسینی و فرهنگ عاشورایی در ماه محرم، 3طرح در قالب " فرمایشات رهبری در خصوص امام حسین(ع)، محرم و عزاداری در این ماه، شمر زمانت را بشناس و شعار هیهات من الذله" در نقاط محوری شهر مشهد اکران شد.

 

نمایش 10 کتـاب بـا موضـوع عاشـورا، در بـازار کتـاب ناشـران گلسـتان

همزمـان بـا فرارسـیدن مـاه محـرم، 10کتـاب بـا موضـوع عاشـورا، در بـازار کتـاب ناشـران گلسـتان در معرض دیـد عمـوم قـرار می گیـرد.

 

در ایـن طـرح کـه فرهنگ سـرای شهر بهشـت بـا عنـوان "خیمـه کتـاب" در مـاه محـرم و صفـر برگـزار می کند، 10کتـاب برگزیـده روایت هـای عاشـورایی در بخش هـای مختلـف بـازار روی تابلـو رولاپ بـه نمایـش درخواهـد آمـد، بر روی هـر تابلـو، نویسـنده کتاب، ناشـر، طـرح جلد و خلاصـه هایی از کتـاب معرفی می شود.

 

کتاب های مجموعـه شـعر اصحاب الحسـین(ع)، پدر؛ عشق و پسر،10قصه عاشــورایی برای بچه ها،راهیان علقمه،یاران شیدای حسین بن علی(ع)، آه کتـاب،فتح خون شهید آوینی، نامیـرا، شـهید عشـق و هفتادو دو سخن عاشورایی از جمله این آثار است.

 

رادیوکتـاب در برنامه طرح خیمـه کتاب و برپایـی پرده خوانـی یـا اجـرای تئاتـر از دیگر برنامه هایی ست که در این دو ماه اجرا می شود.

 

290 طرح مناسبتی در 148 مناسبت‌ در سطح شهر
در شش ماه اول سال جاری 290 طرح مناسبتی در 148 مناسبت‌ در سطح شهر مشهد اکران شد.

 

این اکران ها 23بیلبورد، 524 رول آپ، 100 2در 2 و 98سازه موقت به مناسبت‌های مختلف بوده است.

 

در همین راستا، 13رول آپ در پایانه مسافربری به متراژ 156 متر و 10 رول آپ در بهشت رضا به متراژ 120 متر در مکان خاص برای اطلاع رسانی شهروندان صورت گرفت.

 

اکران موضوعات شهروندی در مورد آپارتمان نشینی، ترافیک، شهروند الکترونیک، اسراف، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ میزبانی، نماز، انفاق، صله رحم، عبور از چراغ قرمز، احترام به پدر و مادر، سلام، بازیافت، فضای سبز، صرفه جویی، ایمنی در شهر و خانه شهر پاک، فرهنگ دوچرخه سواری، اوقات فراغت، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، قرآن، انفاق و احترام به قانون از جمله اکران های موضوعی 6 ماه نخست سال بوده است.

 

ثبت نام 700 نفر در دوره فشرده آموزش زبان عربی ویژه زایرین پیاده‌ اربعین

دوره های فشرده آموزش زبان عربی ویژه زایرین پیاده‌ اربعین به همت فرهنگ سرای زیارت و با هدف آموزش فشرده زبان عربی، طی 30جلسه از نیمه مهرماه تا اواخرآبان ماه با تاکید بر آموزش لهجه عراقی در همه فرهنگ سراها برگزار می شود.

تاکنون 700 نفر از شهروندان برای بهره گیری از این دوره آموزشی، با مراجعه به فرهنگ سراهای سطح شهر مشهد، ثبت نام کرده اند.

 

مبلغان پاسخگوی سوالات مسافران مترو

مدیر فرهنگ سرای قرآن و عترت گفت: مبلغانی در ایستگاه های فلسطین، شریعتی و بسیج مستقرند و در هر ایستگاه سه مبلغ به سوالات مردم در سه حوزه مسائل اعتقادی، خانواده و احکام پاسخ می دهند.

 

جمال زاده اظهار کرد: این طرح با عنوان «عطر معرفت» از 28 مهر به مدت 5 شب، از ساعت 16 تا 20 برگزار خواهد شد./1310/203/ب2

ارسال نظرات