۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۷۴۲
آیت الله آل هاشم:

انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام عاشورا دانست و گفت: کسانی که در برابر حسین(ع) ایستادند بی بصیرت بودند و در شناخت حق دچار انحراف شدند.
آيت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امروز در جمع عزاداران حسینی محرم و صفر را عامل احیای دین اسلام و تداوم آن دانست و اظهار داشت: اگر قیام حضرت اباعبدالله(ع) نبود، از دین اسلام خبری نبود.

 


وی با بیان این‌که قیام عاشورا و حرکت حضرت اباعبدالله(ع) سبب شد تا یک شوری در طول تاریخ ایجاد شود، گفت: انقلاب اسلامی مولد اندیشه و قیام عاشورا بود، در طول تاریخ شاهد اتفاقات بزرگی هستیم که رأس آنها انقلاب است، که برگرفته و متأثر از قیام عاشورا بود.

 


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر ولایت مداری و حرکت در مسیر امام و رهبری، افزود: درس بزرک کربلا شناخت حق از ناحق و بصیرت است، هر کس نتواند عرصه را بشناسد و نتواند حق را از ناحق تشخیص دهد بی شک گمراه خواهد شد و در عرصه میدان کربلا در جبهه باطل خواهد ایستاد.

 


وی با بیان این‌که هرکس از ولی امر مسلمین پیروی و تبعیت نکند، از امام زمان خود نیز تبعیت نخواهد کرد، ابراز داشت: عدم پیروی از رهبری و ولایت فقیه نشان از بی بصیرتی و عدم توانایی تشخیص حق و باطل است؛ صف ولایت صف حق است.

 


آیت الله آل هاشم انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام حضرت اباعبدالله(ع) دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب انقلابی الهی و برگرفته از ارزش های الهی و دینی است، شاید هزاران سال بگذرد و انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران که صبغه‌ فرهنگی و اعتقادی آن بیشتر است، اتفاق نیفتد.

 


وی دفاع مقدس را تجلی بارز اندیشه عاشورائی دانست و اذعان داشت: این رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس با یاد و نام حسین به میدان نبرد رفتند و با بصیرت و شناخت امام و ولی فقیه زمان خود در برابر استکبار جهانی و دشمن ایستادند.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید بر رهبری صالح  الهی، خاطرنشان کرد: اگر رهبری صالح بر سر جامعه‌ای نباشد، حادثه منا با آن وضعیت رخ خواهد داد و کشور ترکیه از گروه تروریستی داعش که جان و مال مسلمانان را به سخره گرفته اند حمایت خواهد کرد./854/202/ب1

ارسال نظرات