۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۵۱۲
کارشناس مسائل دینی:

حضور در مجالس عزاداری زمینه تربیت دینی فرزندان را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی استفاده از روش های صحیح در تربیت فرزندان را سبب احیای روح خداپرستی و گرایش ذاتی آن ها به تعالیم اسلامی دانست و گفت: والدینی که فرزندان خود را به مجالس عزاداری می‌برند، زمینه گرایش آن ها به دین را فراهم می‌کنند.
عزاداري کودکان در ايام محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا قدسی، کارشناس مسئل دینی، امشب در مسجد امیر المومنین(ع) شهر منظریه شهرضا، با تأکید بر لزوم توجه به مفاهیم و معانی زیارت عاشورا اظهار کرد: در این زیارت یک دوره کامل اخلاق و عقاید اسلامی آورده شده و تدبیر در آن برای هر فردی لازم و در عین حال سودمند است.

 

وی دوری نسل جوان از معارف اسلامی را سخنی غیر واقع و از دسیسه های استکبار جهانی برشمرد و تصریح کرد: وجود بیش از 20 هیأت جوانان در سطح شهرستان گواه صادقی در ارتباط نسل جوان با معراف دینی است.

 

کارشناس مسائل دینی وجود معضلاتی همچون طلاق و بی حجابی در جامعه را نشانه دوری از تعالیم اسلامی دانست و با تأکید بر لزوم حضور چشمگیر روحانیت در عرصه های فرهنگی عنوان کرد: در ایام عزا داری امام حسین(ع) خیل عظیم مردم از مناطق و نواحی مختلف برای حضور در مجالس تجمع می کنند، از طرف دیگر جامعه ما آلوده به معضلات اجتماعی نظیر بی حجابی است، جمع این دو مسئله نشانه می دهد در بسیاری از موارد انجام مناسک دینی ما بدون معرفت و شناخت لازم از فلسفه وضع آن ها انجام می شود.

 

حجت الاسلام قدسی با اشاره به فراز «اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ اَلصَّلاة و آتَیتَ اَلزَکاة» از زیارت عاشورا گفت: این اوصاف از جمله ویژگی های اخلاقی تمامی ائمه است که در تمامی زیارات آورده شده، اما امام حسین(ع) در عمل نشان داد اقامه نماز و پرداخت زکات از اصلاح امور اجتماعی جدا نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به فراز «اَمَرتَ بِالمَعروف وَنَهَیتَ عَنِ المُنکَر» از زیارت عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین دلیل قیام ابا عبدالله(ع) برشمرد و تصریح کرد: اقامه این فریضه الهی آنقدر مهم است که به تصریح معصوم با اقامه آن سایر فرائض و احکام جاری می شود، و امام حسین(ع)، برای اقامه این فریضه جان پاک خود را فدا کردند.

 

کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنان خود، استفاده از روش های صحیح در تربیت فرزندان را سبب احیای روح خداپرستی و گرایش ذاتی آن ها به تعالیم اسلامی دانست و اظهار کرد: والدینی که فرزندان خود را در مجالس عزا داری حاضر می کنند، زمینه گرایش آن ها به دین را فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام قدسی استفاده نادرست از وسایل ارتباط جمعی را یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی برشمرد و با تأکید بر لزوم نظارت والدین بر نحوه استفاده فرزندان از این وسایل عنوان کرد: تربیت صحیح از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، و با توجه به وظیفه تربیتی والدین، لازم است تا آن ها با نظارت دقیق، شیوه استفاده درست از وسایلی همچون تلفن همراه و رایانه را به آن ها بیاموزند.

 

وی در پایان، اخلاص در عزا داری را مهم ترین شرط قبولی آن دانست و گفت: هر عملی تا به درجه خلوص نرسد به درگاه الهی مقبول نمی شود و بهاندازه ای که در آن ریا یا شک وجود داشته باشد، از نظر و لطف خداوند دور است./868/202/ب1

ارسال نظرات