۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۹۶۴۹۸
رییس مجلس در یادواره شهدای گرمسار:

غربی‌ها به توافق عمل نکنند ایران پاسخ درشتی خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای شهرستان گرمسار گفت: اگر غربی‌ها به وعده‌های شان عمل نکنند غنی‌سازی را در مقیاس مورد نظرمان از سرمی‌گیریم بی تردید عمل نکردن آنها به توافقات با پاسخ درشتی از جانب ایران مواجه خواهد شد.
رييس مجلس در يادواره شهداي گرمسار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در یادواره 232 شهید والامقام شهرستان گرمسار که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از مردم ولایتمدار این شهرستان در مسجد جامع این شهر برگزار شد، درباره موضوعات مختلف به بیان دیدگاه های خود پرداخت.
 
وی اظهار داشت: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که علی‌رغم مجروح و شهید شدن عده‌کثیری از جوانان ما در طول جنگ تحمیلی با سلاح‌های شیمیایی، ایران و با وجود توانمندی هیچ‌گاه به سمت تولید سلاح هسته‌ای و شیمیایی نرفته و نخواهد رفت.
 
رییس مجلس شورای اسلامی خاطر‌نشان کرد: ملت ما در طول سال‌ها در برابر تمام فشار‌های آمریکا و متحدان غربی‌اش مقاومت کرد و این مقاومت سبب شد آنها بفهمند که نمی‌توان با ایران به زبان زور سخن گفت، خود پیشقدم برای مذاکره درباره موضوع هسته‌ای شدند و امروز اگر تحریم‌ها برداشته شود نتیجه صبر و مقاومت ملت بزرگ ایران است.
 
دکتر لاریجانی همچنین با اشاره به توافق هسته ای، تصریح کرد: اگر غربی‌ها به وعده‌های شان عمل نکنند غنی‌سازی را در مقیاس مورد نظرمان از سرمی‌گیریم؛ بی تردید عمل نکردن آنها به توافقات با پاسخ درشتی از جانب ایران مواجه خواهد شد.
 
رییس قوه مقننه با بیان اینکه بر اساس قوانین مصوب مجلس هیچ دولتی در ایران حق تولید سلاح هسته‌ای و شیمیایی را ندارد و این مهم نشأت گرفته از فتوای رهبری است که تولید سلاح هسته‌ای را حرام دانستند و افزود: ما در مذاکرات هسته‌ای دو بحث اساسی را دنبال کردیم نخست ادامه پیشرفت دانش هسته‌ای در کشور و دوم برداشتن همه تحریم‌های ظالمانه که اکنون نیز توافق ما با غربی‌ها بر این دو ستون باید استوار باشد.
 
آنان‌که لباس جهاد از تن به‌در کنند، لباس خواری به تن خواهند کرد
علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود مجاهدت در راه خدا و حفظ دین و ارزش‌های اسلامی و انسانی را از حقایق سنت نبوی برشمرد و گفت: اگر کسی اهل جهاد در راه رضای خدا و حفظ دین رسول الله نباشد و یا از جهاد چیزی ندادند و با این جهل از دنیا برود زیان‌کار است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی جهاد در راه خدا را حقیقتی عزت آفرین دانست و خاطر نشان کرد: انسان باید همواره برای جهاد در راه ارزش‌های الهی آماده باشد، همانا کسانی که لباس جهاد را از تن به در می‌کنند، لباس خواری به تن خواهند کرد.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره 232 شهید شهرستان گرمسار و تمامی شهدای ایران اسلامی شهادت را امری حماسه‌ساز نامید و اضافه کرد: اگر ملتی اهل حماسه نباشد، سر افکنده است، همانا ملت ایران ملتی سربلند است که این حقیقت را به‌خوبی درک کرده و شهادت و شهید‌پروری از افتخارات آنها است.
 
لاریجانی شرایط امروز منطقه را بحرانی دانست و افزود: جنگ و درگیری و تروریسم بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه را فراگرفته و هرروزه جمع کثیری از مسلمانان کشته می‌شوند، درگیری‌هایی علی الظاهر بین مسلمانان در جریان است اما قدرت‌های استعماری در پشت صحنه آنها را به‌وجود آورده و مدیریت می‌کنند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حساسیت و توجه نسبت به سرنوشت دیگر مسلمانان از ویژگی‌های دینداران راستین است، تصریح کرد: در شرایط فعلی مسلمانان بسیاری در لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و دیگر کشورها استمداد کمک دارند و ما باید نسبت به آنها احساس مسؤولیت داشته باشیم و یاری شان کنیم.
 
رهبری و روحانیت پشتیبان بزرگ ملت و کشور/ افق آینده اقتصاد کشور روشن است
لاریجانی مصاف اقتصادی را از دیگر عرصه‌های مهم و چالش برانگیز برای کشورمان برشمرد و گفت: در شرایط فعلی منابع مالی تا حدودی محدود شده و دولت به‌سختی می‌تواند پروژه‌های عمرانی را به‌پیش ببرد و به‌همین دلیل روند اشتغال‌زایی نیز کند شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه کشور در حال عبور از این مشکلات است و افق آینده اقتصاد ایران اسلامی روشن است، افزود: در سایه توصیه‌های حکیمانه و سیاست‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب اقتصاد کشور در سال‌های اخیر توسعه یافته و امنیت در کشور حکم‌فرما است که همه از نعمت وجود این رهبر فرزانه است.
 
رییس قوه مقننه رهبر انقلاب را افتخار ملت ایران و جهان اسلام و همچون پدری دلسوز ناظر بر شرایط عنوان و خاطر نشان کرد: این مهم نشان می‌دهد که رهبری و روحانیت پشتیبانان بزرگ ملت و کشور در ابعاد فرهنگی و اقتصادی هستند.
 
تولید و صادرات محور اقتصاد کشور باشد
رییس مجلس شورای اسلامی نیروهای متخصص و کارآمد را سرمایه‌های بزرگ کشور برشمرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ کشور ما اقتصاد است، ما نیروی کارآمدو قوی و تحصیل‌کرده داریم، فرهنگ غنی و منابع سرشار داریم اما برای توسعه اقتصادی پایدار باید چند دهه سرمایه‌گذاری کنیم.
 
لاریجانی با بیان اینکه همه بخش‌های دولتی باید در خدمت افزایش کمی و کیفی تولید در کشور باشند، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد و تولید و صادرات به عنوان دو رکن توسعه پایدار، محور اقتصاد کشور باشد./977/پ201/ج
ارسال نظرات