۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۴۹۵
کارشناس مسائل دینی:

عاشورا عرصه بیدار شدن از خواب غفلت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باهنر گفت: ماه محرم نسبت به ماه‌های دیگر جایگاه والاتری دارد ما باید بدانیم که در عاشورا و تاسوعا چه اتفاقاتی افتاده است تا نسب به حوادث زمان غافل نباشیم.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

حجت الاسلام مصطفی باهنر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در ماه محرم فضائل و برکات زیادی وجود دارد چراکه امام خمینی می‌فرمایند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: ماه محرم نسبت به ماه های دیگر جایگاه والاتری دارد ما باید بدانیم که در عاشورا و تاسوعا چه اتفاقاتی افتاده است محرم و عاشورا عرصه بیدار شدن از خواب غفلت و آشنا شدن با امام حسین (ع) است.

 

وی با اشاره به ضرورت قیام اباعبدالله افزود: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود آورده من قیام نمی‌کنم مگر دین رسول خدا را احیا کنم یعنی آنقدر در آن موقع سطح فهم پایین بوده که می‌خواستند دین خدا را به دست کسی که شراب‌خور و میمون باز است بدهند اگر امام حسین قیام نمی‌کرد دین اسلام نابود می‌شد.

 

حجت الاسلام باهنر عنوان کرد: درسی که عاشورا به ما می‌دهد استکبار ستیزی است امام حسین(ع)  با یک سخنی که به زهیر گفته بود وقتی زهیر از خیمه امام حسین(ع) بیرون آمد به خانه برگشت به همسرش گفت تو آزادی و من از این به بعد یکی از یاران امام حسین(ع) هستم در شب عاشورا زهیر بلند شد و گفت اگر دنیا جاودان بود و هرگز نمی‌مردیم، من حاضر بودم روزی هزار با در راه تو می‌مردم و زنده می‌شدم ما باید گوش به فرمان رهبر باشیم لذا خودشان راه را به ما نشان می‌دهند.

 

وی اظهار داشت: ما در زمانی هستیم که امام زمان ما غایب از نظر ها هستند در هر لحضه امام زمان را صدا می‌زنیم و این وظیفه ما است امام زمان (عج) می‌فرماید زمانی که من از نظر شما غایب هستم، شما به راویان حدیث رجوع کنید که در زمان کنونی مقام معظم رهبری نایب امام زمان است.

 

کارشناس مسائل دینی در خصوص بایدها و نبایدهای اقامه خاطرنشان کرد: عزای امام حسین(ع) نباید از راه حرام به دست بیاید و سبک شمرده شود مهم این است که با رعایت شئون به خودمان رنگ مصیبت بگیریم./831/303/ب1

ارسال نظرات