۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۲۸۴
استاد حوزه علمیه خواهران شهرضا تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از روش های نوین تعلیم و تربیت در تبلیغ معارف دینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران معصومیه شهرضا یکی از مهم ترین وظایف طلاب را آگاه سازی و برگزاری دوره های روشنگری ویژه دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان باید درباره اهداف تهاجم فرهنگی و مسائل و معضلات آن، آگاه شوند.
تعليم و تربيت

زهرا جعفری، استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تأکید بر لزوم استفاده از روش های نوین تربیتی در زمینه تبلیغ مباحث دینی در دبیرستان های دخترانه اظهار کرد: یکی از آسیب های تهاجم فرهنگی، سقوط انسانیت و عزت نفس فرد در انظار عمومی است، اما بسیاری از دانش آموزان باید این مسئله را عیناً ببینند و بفهمند تا قبول کنند.

 

 

وی در ادامه این مطلب افزود: لزوم فهم دانش آموزان از مسائل و معضلات اجتماعی در حالی است که ما نمی خواهیم اجازه دهیم افراد بیشتری در این دام گرفتار شوند، از اینجاست که قدر و شأن یک مبلغ کارآزموده و آشنا به مسائل روز مشخص می شود.

 

 

استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا تصریح کرد: حضور دانش آموزان در اردوهای علمی تفریحی به مراکز بازپروری زنان، زندان های زنان و مراکز نگهداری از زنان بی سرپرست، برای آشنا شدن دانش آموزان با عواقب افرادی که در دام معضلاتی همچون اعتیاد یا بی بند یا باری جنسی گرفتار شده اند، بسیار مؤثر خواهد بود.

 

 

جعفری تصریح کرد: بانیان حرکت عظیم تهاجم فرهنگی به دنبال آن هستند که با بازیچه قرار دادن دختران ما در جامعه و سست شدن بنیاد خانواده در آینده به منافع مادی و ارزی خود دست یابند و در این راه از بهترین ابزارهای تبلیغاتی نیز استفاده می کنند اما، متأسفانه ما هنوز با تأکید بر شیوه های سنتی تبلیغ، قصد مبارزه با آخرین تکنولوژی های روز را داریم.

 

 

وی تأکید کرد: افزایش تنش های ناشی از حوادثی همچون خودکشی، که ناشی از اموری مانند انتشار عکس های خصوصی افراد در فضای مجازی است، نمونه های خوبی برای هشدار دانش آموزان نسبت به عواقب معضلات تهاجم فرهنگی است، اما دانش آموزان و فرزندان ما باید عیناً این امور را از نزدیک ببینند.

 

 

استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا گفت: لازم است تا برای دانش آموزان، به ویژه محصلان کلاس های هفتم به بعد، بسته های فرهنگی و تربیتی تعریف شود که در آن ها، زندگی دو انسان از لحظه تولد تا مرگ نشان داده شود، که در یکی از آن ها عاقبت افراد تبه کار یا ساده اندیش، و در دیگری عاقبت افراد آگاه و بصیر به نمایش درآید.

 

 

جعفری، فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر الگوهای عملی و تلفیق آموزش همراه با تفریح و شادابی از مهم ترین و ضروری ترین اصول تبلیغ برشمرد و عنوان کرد: متأسفانه امروزه روند تهاجم فرهنگی به گونه ای بوده است که برخی از دانش آموزان علناً اعلام می کنند که نمی خواهند به توصیه و نصیحت توجه کنند، حال اگر آن ها به این امر الزام شوند قطعاً در آینده نمی توانیم آن ها را در کلاس تعلیم اصول اخلاقی بنشانیم و حتی ممکن است، خود این افراد به یک عنصر ضد تبلیغ تبدیل شوند.

 

 

وی اذعان کرد: شکسته شدن حریم ها و حرمت ها در جامعه، تنزل لایه های امنیت اخلاقی دراجتماع، بی بند و باری اعتقادی، فقر اقتصادی از جمله آسیب هایی هستند که برخورد تهاجمی و تحکمی با آن ها منجر به تسلط خفقان بر جامعه  می شود که خود آن، یکی از آسیب های مهم اجتماعی است.

 

 

استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا گفت: در جامعه زن و مرد باید به ارزش های انسانی خود آگاه شوند و وقتی این اتفاق افتاد، طریقه لباس پوشیدن و آرایش آن ها نیز متناسب با شأن و کرامت انسانی آن ها خواهد شد، اما این مسئله مستلزم آن است که یک مبلغ یا مربی، با صرف وقت وتعیین جامعه هدف، با استفاده از اصول علمی و تخصصی، آموزه های دینی را عرضه کند.

 

 

جعفری رها سازی مخاطبان را یکی از آسیب های تبلیغ برشمرد و افزود: متأسفانه مبلغان، پس از ارائه مطالب مخاطبان را رها می کنند و به دنبال میزان تأثیر گذاری سخنان خود نیستند، در حالی که سیره عملی پیامبر اکرم(ص) نشان می دهد، ایشان یک نفر را انتخاب می کردند و در مجامع مختلف با او سخن می گفتند تا اینکه سخن حق، در روح و جان او اثر می کرد.

 

وی در پایان، یکی از مهم ترین وظایف طلاب را، آگاه سازی و برگزاری دوره های روشنگری ویژه دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان باید در باره اهداف تهاجم فرهنگی و  مسایل و معضلات آن، آگاه شوند، بیان میائل با استناد به روایات و تکیه بر اصول عقلی بسیار کارآمد خواهد بود./868/302/ب1

ارسال نظرات