۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۶۱۶۶
مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین:

اهداف قیام عاشورا تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین گفت: دشمنان قسم خورده دنیا تلاش می‌کنند ماهیت عزاداری دینی که از متون دین یا سیره معصومین بوده را دگرگون نمایند که همانند طبل، انواع واقسام آلات موسیقی بوده و باید برای برطرف کردن آن تلاش جدی و اصولی صورت گیرد.
حجت الاسلام عباس افشار

حجت الاسلام عباس افشار مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم ماه قیام سید الشهدا و یاران باوفایشان گفت: از جمله بحث های جدی در این باره به چگونگی برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، تکایا وهیات های عزاداری است که باید در این مجالس وعاظ  و مداحان قیام سید الشهدا را برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین نمایند.

 

حجت الاسلام افشار بیان داشت: دشمنان دین و اسلام و مخالفان جدی مذهب تشیع در صدد هستند که اسلام و مذهب تشیع را از درون دچار آسیب نمایند.

 

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین یکی از برنامه های شوم استکبار جهانی را از بین بردن اهمیت و جایگاه قیام عاشورا و نحوه عزاداری دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده دنیا تلاش می کنند ماهیت عزاداری دینی که از متون دین یا سیره معصومین بوده را دگرگون نمایند که همانند طبل، انواع و اقسام آلات موسیقی بوده و باید برای برطرف کردن آن تلاش جدی واصولی صورت گیرد.

 

وی در ادامه ابراز کرد: در برخی از هیئات و دستجات عزاداری این آلات وموسیقی در میان عزاداران وجود داشته  که باید مسؤولان هیئات عزاداری در این رابطه بیشتر همفکری با روحانیون داشته باشند.

 

اهداف قیام عاشورا تبیین شود

این مسؤول به ایام ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان پرداخت و ابراز داشت: امام حسین (ع) در آن قیام ماندگار در تاریخ به اصل امر به معروف، نهی از منکر و اصل نماز بسیار تاکید داشتند که باید در این زمینه مردم به خصوص جوانان ما بیشتر به این دو اصل الهی و دینی توجه نمایند.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: در ایام ماه محرم و صفر در استان ما بسیاری از مساجد و حسینیه ها و تکایا برگزاری مراسم عزاداری با حضور احاد مردم وجود داشته که باید مدحان نیز از به کار بردن مطالبی شبهه انگیز جدا پرهیز نمایند و از مطالبی که از منابع موثق هست استفاده نمایند.

 

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: مهمترین قیام سید الشهدا ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر وبرقراری سنت پیامبر(ص) در جامعه است.

وی ادامه داد: علما ومداحان ما باید چهره واقعی قیام را به مردم بازگو نموده واز هر گونه مطالب غیر واقعی وغلط از این قیام خودداری نمایید.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام حسین(ع) در مقابل دشمن کفر ایستادگی کرد در حالی که یزید اصل وحی ودین اسلام را انکار می کرد.

 

این کارشناس دینی در پایان گفت: قیام امام حسین دارای ابعاد مختلفی است که در این میان زمینه ها و دلایل شکل گیری این نهضت عظیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است./838/202/ب3

ارسال نظرات