۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۲۹۶۰۲۷
کارشناس دینی:

امام حسین با شعار هیهات من الذله به مبارزه با دشمن پرداخت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی، امام‌ حسین‌(ع) را میوه‌ای‌ برآمده‌ از خاندان‌ فضلیت‌ و مجمع‌ فضایل ‌اهل‌بیت‌(ع) دانست و گفت: شجاعت‌ و شهامت‌ امام‌ حسین(ع) منحصر به‌ روز عاشورا نبود، بلکه ایشان‌ از دوران کودکی و نوجوانی‌ در شجاعت‌ و شهامت‌ بی‌ همتا بود.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی کارشناس دینی شنبه شب در تکیه حضرت علی اکبر(ع) روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که محرم ماه شور و شعور، ماه عاطفه و ایمان و ماه استقامت و ایثار است، افزود: همه این ویژگی ها و فضایل در نمایشگاه عاشورا وجود داشته است.

 

وی افزود: امام حسین(ع) شخصیتی شجاع بود و با شعار هیهات من الذله به مبارزه با دشمن پرداخت و به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که اولین ویژگی انسان شجاع صداقت است، گفت: انسانی که شجاعت دارد، راستگویی در کردار و رفتارش وجود دارد، اما انسان کذاب، ترسو است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که ام حسن(ع) نیز شخصیتی شجاع بود و در مجلسی که معاویه به امام علی(ع) دروغ بست، مقابل او با شجاعت ایستاد، گفت: پیامبر اسلام(ص) هر حدیثی که برای امام حسین(ع) فرموده برای امام حسن(ع) نیز آن را فرموده است که تنها لقب سیدالشهداء است که مختص اباعبدالله(ع) است.

 

به گفته وی، دومین ویژگی انسان شجاع، داشتن جاذبه و دافعه است، از این رو علامه مطهری در کتاب جاذبه و دافعه خود می نویسد امیرالمؤمنان(ع) یکی از یاران خود که در ماه مبارک رمضان فعلی حرام مرتکب شده بود را 120 ضربه تازیانه زد.

 

وی با تأکید بر این که امام علی(ع) به خاطر عدالت خود به شهادت رسید، ابراز داشت: امام علی(ع) با حق است و حق نیز با ایشان است و ایاشان با قرآن است و قرآن نیز با امام علی(ع) است.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که انسان مؤمن زمانی که عصبانی می شود، ظلم نمی کند، گفت: امیرالمومنان(ع) می فرماید شجاع ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود پیروز شود.

 

این کارشناس دینی، امام‌ حسین‌(ع) را میوه‌ای‌ برآمده‌ از خاندان‌ فضلیت‌ و مجمع‌ فضایل ‌اهل‌بیت‌(ع) دانست و اظهار داشت: یکی‌ از صفات‌ به‌ ارث‌ رسیده‌ به‌ امام‌ حسین‌(ع) صفت‌ زیبای شجاعت‌ و شهامت‌ است‌ که در مکتب‌ تربیتی‌ اسلام‌، شجاعت‌ و شهامت‌ ملکه‌ نفسانی‌ به شمار می رود.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که شجاعت‌ و شهامت‌ امام‌ حسین(ع) منحصر به‌ روز عاشورا نبود، بلکه ایشان‌ از دوران کودکی و نوجوانی‌ در شجاعت‌ و شهامت‌ بی‌ همتا بود، تصریح کرد: شجاعت‌ خلقی است‌ که‌ افعال‌ میان‌ تهور و جبن‌ دو طرف‌ افراط‌ و تفریط‌ آن هستند و از رذائل محسوب می شوند./1307/202/ب3

ارسال نظرات