۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۰۱۵

جمعیت علمای جبل عامل لبنان حمله تروریستی علیه عزاداران در عربستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت علمای جبل عامل لبنان اقدام تروریستی واقع شده در سیهات عربستان را برای تفرقه افکنی میان فرق مسلمانان دانست.
جمعيت علماي جبل عامل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای جبل عامل با صدور بیانیه‌ای عملیات تروریستی واقع شده در حسینه الحیدریه شهر سیهات عربستان سعودی را محکوم و اعلام کرد: اسلام از اینگونه اقدامات وحشیانه بیزار است و مجریان این اقدامات تروریستی بویی از اسلام نبرده اند.

 

در این بیانیه آمده است: احترام به شعائر دینی مذاهب گوناگون اسلامی در هر نقطه از جهان ضروری است و توهین به مقدسات مذاهب در دین اسلام مردود شمرده شده است.

 

این جمعیت بیان کرد: این اقدام تروریستی نشانگر تلاش دشمن صهیونیستی و تکفیری برای تفرقه افکنی میان فرق اسلامی است؛ چرا که دشمنان اسلام در صورت شعله ور بودن آتش اختلافات مذهبی به اهداف شوم خود در منطقه دست پیدا می کنند.

 

علمای جبل عامل از مسؤولان امنیتی کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی که پیروان مذاهب متعدد در آن زندگی می کنند، خواست که با دقت بیشتری تحرکات مشکوک را پیگیری کنند تا از ریخته شدن خون مسلمانان بی گناه جلوگیری شود.

 

در پایان این بیانیه آمده است: افراط گرایان هر کس را که در عقیده باطلشان با آنان همراهی نکند تکفیر می کنند و ریختن خون او را مباح می دانند. مسؤولان کشوری برای تامین امنیت عزادران حسینی در ماه محرم و دور ماندن مردم از گزند عقاید باطل تکفیری‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.


گفتنی است در حمله تروریستی به عزاداران حسینی در حسینیه الحیدریه سیهات عربستان 5 تن شهید و 9 عزادار دیگر زخمی شدند./1321/ب902/د

ارسال نظرات