۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۹۵۹۶۴
استاد حوزه علمیه:

امنیت ایران اسلامی به برکت امام راحل و خون شهدا است

خبر گذاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که امنیت ایران اسلامی به برکت امام راحل و خون شهدا است، گفت: ما نباید از این موضوع غافل شویم و باید همواره شاکر و قدردان باشیم.
ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا مدرسی، استاد حوزه علمیه، امشب در چهارمین شب مراسم عزاداری ایام محرم که در حسینیه ثار الله کرمان برگزار شد، گفت: خداوند متعال به انسان ها نعمت های گوناگونی عطا کرده است و ما باید شاکر نعمت های الهی باشیم.

 

وی با اشاره به راه و روش شکر نعمت‌های الهی، افزود: براساس آیات قرآنی خداوند متعال شکر نعمت‌های خود را در تشکر از مخلوقات خویش قرار داده است و کسی که شاکر بندگان خدا نیست در واقع شاکر خداوند رحمان نیست.

 

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، تأکید کرد: بنا به فرمایش امام حسین(ع) هرکس که به شما خدمتی بکند شما نیز باید خادم و شاکر او باشید.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اهل البیت با تبیین دین خدا و احیای سنت‌های الهی خادم انسان ها هستند؛ بنابراین ما باید شاکر و سپاس‌گزار آن ها باشیم.

 

وی با اشاره به مصادیق و وظایف ما در قبال امامان معصوم(ع)، گفت: مصداق کامل شکر از اهل البیت، اطاعت از فرامین و نواهی آن ها است و از سوی دیگر نباید به آن ها کوچک ترین بی احترامی و یا هتک حرمت شود.

 

حجت الاسلام مدرسی علمای دین را خدمتگزار به بشریت و دین خدا دانست و گفت: در زمان غیبت امام عصر(عج) علمایی مانند شیخ طوسی (ره) طلایه داران احیاء دین و مذهب بوده اند و اگر امروزه حرفی از دین در میان است، حاصل زحمات و تلاش های این بزرگان است.

 

وی با اشاره به ارزش شهید و عالم در محضر خداوند رحمان، گفت: قلم عالم افضل و بالاتر از خون شهید است.

 

این کارشناس مذهبی به ثمره خون شهدا اشاره کرد و گفت: البته آزادی عمل، شرافت و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است و ما نباید از این موضوع غافل شویم.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) عظمت، شکوه و عزت را برای جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند و ما باید شاکر و سپاس گزار امام بزرگوارمان باشیم.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار، تاکید کرد: اگر فردی بخاطر مال و ثروت دنیایی به فردی اظهار تواضع و فروتنی کند، مورد لعن فرشتگان قرار خواهد گرفت.

 

وی اظهار داشت: باید مقابل پدر و مادر اظهار تواضع کرد؛ چرا که آن ها برای انسان زحمت ها و خدمت ها کرده اند و شایسته سپاس‌گزاری‌اند.

 

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به عملکرد گروه های تکفیری و تروریستی منسوب به اسلام، تاکید کرد: داعش انسانیت ندارد و ذره ای لطافت انسانی در داعش وجود ندارد.

وی با اسف بار خواندن فاجعه منا، اظهار داشت: حاجیان حرم امن الهی را مظلومانه و تشنه به شهادت رساندند و آل سعود باید نسبت به این مسئله پاسخ گو باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به علت های قیام حسینی(ع)، گفت: بنی امیه تیشه به ریشه اسلام می زدند؛ و لکن امام حسین(ع) با هوشیاری کامل و بصیرت به مقابله با این موضوع پرداختند و در واقع دین خدا را احیاء کردند.

 

حجت الاسلام مدرسی در پایان با اشاره به اهمیت روضه خوانی و ذکر مصائب اهل البیت(ع)، گفت: بنابه فرمایش آیت الله گلپایگانی هر جایی که مصائب کربلا و امام حسین (ع)، خوانده می شود، اهل البیت نیز در آن جا حاضر اند و ما باید این مجالس را قدر بدانیم.

 

وی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار(ع)، افزود: اگر امت مسلمان محرمات الهی را ترک کنند، آن چه از فضایل و مقام ها که به پیامبر اکرم(ص) عطا شده است به او نیز داده می شود.

 

حجت الاسلام مدرسی با بیان سخنی از علامه طباطبایی، تأکید کرد: اگر انسان چهل روز زبان به غیر رضای الهی باز نکند، درب های حکمت الهی به روی او باز خواهد شد.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به آثار و برکات نماز شب، تصریح کرد: نماز شب کلید خوشبختی در دنیا و آخرت است و اگر انسان به دنبال سعادت مندی در دو جهان است باید به این امر توجه کند و به آن اهتمام بورزد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ما توجهی به امام زمان خود نداریم، گفت: اگر ما نیازمندی خود را به امام زمان (عج) درک کنیم، به یقین آن ها به کمک ما خواهند آمد و احتیاج ما را پاسخ خواهند داد؛ لکن مشکل اصلی این است که هنوز به این درجه از باور و بصیرت نرسیده ایم که ما نیازمند به امام عصر (عج) هستیم.

 

وی با اشاره به اهمیت شناخت و معرفت نسبت به مقام خداوند تبارک و تعالی، تاکید کرد: اولین و بالاترین علم بشری معرفت نسبت به خداوند رحمان است که تحصیل آن بر هر فردی واجب است.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به اهمیت سلام بر امام حسین (ع)، اظهار داشت: اگر انسان لیاقت داشته باشد و حقیقت را باور کرده باشد، می تواند جواب سلام مولی را بشنود.

 

وی با بیان این که برخی از امور انسان را به درک حقیقت نزدیک می کند، گفت: احسان و نیکی به پدر و مادر، انجام واجبات الهی و ترک محرمات سبب می شود که انسان حقیقت را درک کند.

 

حجت الاسلام مدرسی در پایان با بیان زندگی نامه شیخ طوسی (رحمه الله)، گفت: این مرد یزرگ با شناخت کامل به عبادت خدا پرداخت و بر همین اساس وقتی که سلام به محضر امیر المومنین (ع) می فرستاد، جواب آن را دریافت می کرد./9704/201/ب2

ارسال نظرات