۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۹۴۳
کارشناس مذهبی:

مهم‌ترین شاخصه زندگی معنوی یاد خدا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه زندگی معنوی یاد خدا است، گفت: زندگی که در آن یاد خدا و ذکر اهل بیت(ع) نباشد، کینه در آن زندگی نفوذ پیدا می‌کند.
حجت الاسلام احمد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام احمد محلاتی کارشناس مذهبی عصر امروز در همایش ردپای سه ساله به یاد حضرت رقیه(س) که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، گفت: برای داشتن یک زندگی که پر از ذکر و یاد خدا باشد، باید اهتمام جدی به برپایی نماز داشته باشیم.

 

وی افزود: مشکلات زندگی را باید با تلاش در برگزاری نماز اول وقت حل کنیم چراکه یکی از شاخصه‌های زندگی امام حسین(ع) نماز است.

 

حجت‌الاسلام محلاتی با اشاره به نقش خدامحوری در زندگی افراد عنوان کرد: اگر می‌بینیم امروزه زندگی‌ها همراه با گرفتاری است بدانیم که به خاطر دوری از خداست.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر این‌که در جامعه‌ای که نماز باشد فساد نیست، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند: «اینکه در آخرالزمان مردم در زندگی‌های خود گرفتاری دارند به خاطر این است که نماز صبح آن‌ها قضا می‌شود».

 

نماز به زندگی انسان برکت می‌دهد

حجت‌الاسلام محلاتی با بیان این‌که نماز به زندگی انسان برکت می‌دهد، تصریح کرد: در خداحافظی حضرت زینب(س) با امام حسین(ع) نیز شاهد توصیه سیدالشهداء به خواهر بزرگوارشان در اهتمام به نماز هستیم.

 

وی با اشاره به دیگر شاخصه‌های زندگی معنوی اظهار کرد: باید ببینیم تا چه میزان رضایت سیدالشهداء(ع) برای ما مهم است و این رضایت تا چه میزان در زندگی ما ظهور و بروز دارد.

 

این کارشناس مذهبی گفت: در زیارت عاشورا عبارتی داریم که تاکید می‌کند ان یجعلکم معکم به این معنا که ما می‌خواهیم همیشه همراه شما باشیم.

 

وی افزود: وقتی در جلسات عزاداری و سوگوارای اهل بیت(ع) به ویژه روضه اباعبدالله(ع) شرکت می‌کنیم باید آرزوی ما این باشد که همواره در کنار اهل بیت(ع) باشیم و این یعنی رسیدن به مقام همراهی.

 

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم زندگی ما رنگ و بوی الهی بگیرد و یاد خدا در زندگی ما پررنگ باشد باید اهل بیتی زندگی کنیم.

 

حجت‌الاسلام محلاتی با بیان این‌که طبق فرمایش قرآن زندگی‌ها دو نوع دنیایی و معنوی است، اظهار کرد: ما در جلسات عزاداری سیدالشهداء(ع) شرکت می‌کنیم که به زندگی معنوی برسیم.

 

وی با تاکید بر این‌که خداوند در معراج به پیامبراکرم(ص) ‌فرمودند که زندگی کردن طبق خواسته من چند اولویت دارد، افزود: مهم‌ترین شاخصه برای داشتن زندگی معنوی، یاد خدا است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به سخنی از آیت‌الله بهجت که تأکید داشتند هر گناهی که می‌کنیم یک سیلی به صورت امام زمان(عج) می‌زنیم، گفت: زندگی که در آن یاد خدا و ذکر اهل بیت(ع) نباشد کینه جایگزین خواهد شد./955/202/ب2

ارسال نظرات