۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۹۵۸۵۹
امام جمعه شهرضا:

ماه محرم، فرصت مناسبی برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای واجب دانست و گفت: عمل به این فریضه در همه زمان ها لازم است و با وجود امر به معروف و نهی از منکر، قابلیت اجرایی پیدا می کند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، عصر امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، ماه محرم را فرصت مناسبی برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در این ماه، تمامی زمینه های لازم برای نشر احکام الهی مساعد است و آمار ارتکاب خلاف و جرم به کمترین میزان خود می رسد.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بهره گیری از فرصت ماه محرم برای تنویر افکار عمومی در خصوص فلسفه قیام حضرت اباعبدالله عنوان کرد: ایجاد معرفت عاشورایی و شناخت عمومی از ابعاد مختلف شخصیت امام حسین(ع) مهم ترین وظیفه وعاظ و اهل منبر است.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، شیوه عزاداری هیئات مذهبی این شهرستان را منطبق با احکام شرع و قواعد دینی دانست و تصریح کرد: در تمامی بخش ها و مناطق شهرستان، هیچ نکته خلاف واقع و خلاف سنتی در عزا اری های مردی دیده نشده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی همچنین برگزاری زیارت عاشورا در مدارس سطح شهر را یکی از بارز ترین ویژگی های فرهنگی شهرستان شهرضا برشمرد و با تأکید بر لزوم استمرار این سنت حسنه گفت: باید شیوه برگزاری این مراسم ها به گونه ای باشد که دانش آموزان مسؤولیت برگزاری آن را بر عهده گرفته و همه تدارک لازم را فراهم کنند.

 

وی قرائت زیارت عاشورا در مدارس را زمینه ساز طرح مسائل و شبهات موجود در اذهان دانش آموزان دانست و اظهار کرد: دانش آموزان با قرائت زیارت عاشورا به  دنبال بررسی علت صدور و اجر قرائت زیارت عاشورا بر می آیند، ذهن خلاق دانش آموزان سؤالات مختلفی در باره مبانی دینی طرح می کند که این ایام بهترین زمان برای پاسخ گویی به آن هاست.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی مردم در جریان عزاداری های دهه محرم عنوان کرد: برخی حوادث مکه و منا را با تحلیل های نادرست بررسی می کنند و آن را آلت دستی برای عرب ستیزی یا طرح جنگ شیعه و سنی می دانند و این در حالی است که، این اقدامات ارتباطی به اعراب یا اهل تسنن ندارد و بلکه باید برای امنیت زائران خانه خدا تدابیر جدی اندیشیده شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه خاور میانه و تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش عنوان کرد: امنیت امروز جامعه و کشور ما مرهون مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان(عج) است که در داخل و خارج کشور از حریم اسلام، انقلاب و مردم دفاع می کنند.

 

وی در پایان، امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای واجب دانست و گفت: عمل به این فریضه در همه زمان ها لازم است زیرا بر اساس حدیث معصوم سایر عبادات و احکام و فرائض الهی، با وجود امر به معروف و نهی از منکر، قابلیت اجرایی پیدا می کند./868/202/ب1

ارسال نظرات