۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۷۸۷
استاد حوزه علمیه قم:

استواری و ثابت قدم ماندن در مسیر حق هزینه دارد

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این‌که ایستادن در مسیر امام حسین(ع) هزینه دارد، گفت: کسی که روحیه حسینی گرفت نمی تواند هر عملی و هر گفتاری داشته باشد ولی اگر فردی این هزینه را پرداخت کرد به بالاترین درجات در دنیا و آخرت دست خواهد یافت.
حجت الاسلام عليرضا صادقي واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ در جمع عزاداران حسینی هیأت خادم الرضا قم با بیان این‌که در ادعیه و زیارات نسبت به استواری و ثابت قدم ماندن در مسیر حق، سفارش بسیار زیادی شده است، اظهار کرد: در زیارت عاشورا در دو مرتبه از خداوند طلب می کنیم که استواری و ثابت قدم ماندن را به ما عطا فرماید.

 

وی با بیان اینکه انسان زمانی به درجه بالا خواهد رسید که در فراز و نشیب های زندگی و با وجود مشکلاتی که برایش ایجاد می شود، در مسیرش استوار و ثابت قدم بماند، افزود: انسان هایی که مدام در حال تغییر هستند و ثابت قدم نیستند به موفقیت دست نخواهند یافت و همیشه در زندگی خود شکست خواهند خورد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که یکی از مهمترین ویژگی های شهدای کربلا استواری و ثابت قدم ماندن در راه امام حسین(ع) بوده است، تصریح کرد: در همان سال 61 هجری قمری نیز بودند کسانی که از مسیر امام حسین(ع) جدا شدند و این امام همام را یاری نکردند و امروز بعد از گذشت 1400 سال تاریخ نشان داد که این افراد شکست خوردگان تاریخی هستند.

 

وی ادامه داد: ایستادن در مسیر امام حسین(ع) هزینه دارد و کسی که روحیه حسینی گرفت نمی تواند هر عملی و هر گفتاری داشته باشد ولی اگر فردی این هزینه را پرداخت کرد به بالاترین درجات در دنیا و آخرت دست خواهد یافت.

 

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این‌که ما نباید در مسیر باطل ثابت قدم بمانیم، افزود: ما باید در عقیده و باور بر حق خود ایستادگی کنیم و ثابت قدم بمانیم و اگر با این اعتقاد رفتار کنیم نزد خداوند اجر و ثواب بسیار زیادی خواهیم داشت./858/ت302/ی

ارسال نظرات